Heeft iemand ervaring met golf spelen in Argentinië?
Wij gaan ruim 3 weken rondtrekken, eerst een paar dagen Buenos Aires en dan van Mendoza naar Salta en we zouden het leuk vinden om af en toe te golfen. Maar op de sites van golfclubs in die omgeving komt ik niet te weten:
of bezoekers welkom zijn
wat de greenfees kosten
of je ver van te voren moet reserveren
wat het kost om golfsets te huren (of dat het beter is om eigen golfsets mee te nemen).
hier net buiten Salta/San Lorenzo , kun je golfen…
Volgens mij 18 holes kan dat (was best een eind)? Zelf niet zo´n golfer, maar had een vriend over die dat wel is.
Ik mocht met het karretje zeulen ;)… Hij uit Zuid Afrika, geloof toch wel een land met golfcources en was toch wel onder de indruk vd baan hier.
Hebben destijds gebeld en geboekt voor de volgende dag, dus bezoekers ja, hij clubs en toebehoren gehuurd weet niet meer voor welke prijs…
En lekker gegolft/gelopen…
Niet echt Noord Argentinie, maar Bariloche heeft een hotel/resort genaamd Llao Llao met golfbaan. 18 holes in een hele mooie omgeving. Moeilijke baan vooral als het waait. Je kunt er alles huren, en ik geloof dat een caddy daar verplicht is. Ik heb nog nooit zonder caddy gespeeld en dat scheelt ook wel wat slagen… Ik ben nog nooit gevraagd om een GVB, maar meenemen kan nooit kwaad.
Altijd even bellen/ afspraak maken. De golfbanen in Argentinie worden door veel buitenlanders bezocht, vooral rond BsAs dus engels is niet echt een probleem. ik ken geen gesloten banen in Argentinie, tenzij ze binnen een barrio cerrado liggen, een gated community, je kunt dus eigenlijk op elke echte golfbaan spelen als ze open zijn en er geen toernooi oid is.
.
Golftas meenemen? Tja… Eigen keus, maar als je gaat vliegen… Pak hem goed in…
Er is in Salta ook een golfbaan in Cafayate, zo’n 2,5 - 3 uur rijden onder Salta stad op een wijngaard… Weer eens wat anders… Mooie weg ernaartoe… Salta is trouwens sowieso schitterend… Cafayate: goede plek om geweven kleden te kopen (vraag adres bij de lokale tourist info op centrale plein, San Martin denk ik) en probeer het wijn-ijs bij de ijssalon 1 blok daar vanaf… Wijn-ijs…
Voor het Llaollao heb je geen caddy nodig. Naast deze baan biedt Bariloche nog een prachtige (in mijn ogen mooiere) baan: www.arelauquengolf.com. En als jullie dan toch uit de richting zijn (want noord Patagonië en niet noord Argentinie), stop dan ook even bij San Martin de los Andes voor een rondje op de JAck Niclaus baan: www.chapelcogolf.com.
En als jullie je plannen drastisch wijzigen kunnen jullie ook op ´s werelds meest zuidelijk gelegen (9 holes) baan spelen: www.golfenushuaia.com. Na afloop krijg je een heus certificaat Erg lastige baan met veel wind en slechte kwaliteit gras, maar wat wil je op het eind van de wereld…