Golden Gate Highlands

Hallo

Zie hier zoveel mensen die van Johannesburg naar Kaapstad rijden of v.v.
vele parken aandoen en allerlei omzwervingen maken, maar weinigen doen
het Golden Gate Highlands NP aan, terwijl dit voor ons dit jaar in Zuid Afrika
echt een van de hoogtepunten was en zeker de moeite van de extra kilometers waard!

veel planplezier

Hallo Peter,

Daarmee kan ik 100 % akkoord gaan. Prachtige omgeving en mooie wandelpaden (die we jammer genoeg door tijdsgebrek niet meer zèlf hebben kunnen doen). Toen wij er begin dit jaar waren, werden heel wat chalets gerenoveerd, wat het verblijf nog aangenamer zou moeten maken. Sanparks heeft voor Golden Gate trouwens regelmatig kortingen voor accommodatie.

Hebben jullie ook het Basotho Cultural Village bezocht? Wat vonden jullie daarvan?

Groetjes,
Toetske

Hallo Toetste

Een beetje dubbel gevoel, van een kant kunnen we zeggen helaas niet bezocht,
en van de andere kant vinden we het ook verschrikkelijk om te zien dat er op
een paar plaatsen midden in het park accommodaties worden gebouwd, en
niet ergens net erbuiten!
Wij waren daar midden juli, toen het gras goudgeel was, en erg fris!
Eigenlijk zijn we vanaf East London speciaal om Lesotho heen gereden voor dit park
en kunnen zeggen dat we geen minuut of kilometer spijt hebben!
We vonden de Garden Route mooi, maar moet erbij zeggen dat het stuk
vanaf East London door het binnenland zeker zo indrukwekkend was, zeker
die tijd van het jaar met de goudgele bloemen en gras links en rechts zo
ver het oog reikt, en hier en daar een bergmassief, echt een aanrader!

Groet Peter

1 like

Bedankt, Peter, voor jouw reactie.

Wij hadden ook een dubbel gevoel maar op een ander vlak: als men dan al een typische cultuur wil overbrengen, moet men er tenminste voor zorgen dat jeans of andere kledij die gedragen wordt, niet overduidelijk zichtbaar is onder de typische klederdracht. Vond dat een “detail” waarmee men zeker zou moeten rekening houden.
Op zich is het BCV niet erg spectaculair, maar als men eenmaal in de buurt is en een beetje tijd heeft, kan men het net zo goed bezoeken. Het is erg mooi gelegen, met uiteraard fantastische uitzichten. Voor zover ik mij herinner kon men de accommodatie van op de R712 niet zo duidelijk zien, maar misschien vergis ik me wel…

In onze zomer zullen we wellicht door omstandigheden nooit naar Zuid-Afrika reizen. Die omgeving moet daar inderdaad nogal indrukwekkend zijn.
Waar ik je ook gelijk kan geven: het stuk dat jullie vanaf East Londen reden (vroeger Transkei/Ciskei) is beslist de moeite waard om door te rijden - het is er nog erg authentiek.

Persoonlijk vind ik ieder hoekje van Zuid-Afrika waar we tot nu toe al waren, stuk voor stuk de moeite waard en steeds weer anders, waardoor het nooit gaat vervelen.

Groetjes,
Toetske

1 like