Volgende week is het zover!

Aanstaande dinsdag vlieg ik samen met mijn vriend naar Kaapstad voor een rondreis door Zuid-Afrika! Ik lees hier veel reisplannen en ik vind het ook leuk om ons plan te delen, misschien zijn er nog mensen die tips voor ons hebben :slight_smile:

Dag 01 - dag 04 Kaapstad
Dag 04 - dag 05 Swellendam
Dag 05 - dag 07 Knysna
Dag 07 - dag 08 Addo (Lemon3Lodge)
Dag 08 - dag 09 Cradock
Dag 09 - dag 10 Bloemfontein
Dag 10 - dag 12 Golden Gate NP
Dag 12 - dag 13 Umhlanga
Dag 13 - dag 15 St. Lucia
Dag 15 - dag 16 Swaziland
Dag 16 - dag 18 Phalaborwa
Dag 18 - dag 19 Krugerpark (Motswari)
Dag 19 - dag 21 Burgersfort
Dag 21 - dag 22 Pretoria
Dag 22 Terugvliegen vanaf Johannesburg

We beseffen dat het een best pittige reis is, maar we hebben ervoor gekozen of zoveel mogelijk van wat we wilden zien te kunnen zien.

En mochten we toch het gevoel hebben dat we nog iets gemist hebben of ergens nog wat langer van willen genieten komen we gewoon nog een keer terug :slight_smile:

We vinden het wel heel spannend en hebben er enorm veel zin in!

Hallo

Gaan jullie bij st. Lucia nog de zee op, zo niet zou
ik een van de eerste dagen benutten om bijvoorbeeld om in
de buurt van Hermanus te proberen of er walvissen
nabij de kust te zien zijn, het is toptijd nu!
En ik snap dat je op doorreis bent, maar Bloemfontein
vonden wij echt het minst leuk op onze trip in 2014 van
Kaapstad naar het noorden, maar Golden Gate NP is toppie!

Heel veel plezier!

Hoi Peter!

Leuk dat je reageert! We gaan bij St. Lucia niet de zee op, maar we gaan inderdaad de 4e dag wel naar Hermanus. Ben heel benieuwd of we walvissen kunnen spotten.

Bloemfontein is inderdaad alleen een tussenstop, om de route niet te lang te maken. We hebben er een leuke lodge gevonden, volgens mij ligt die een stukje buiten de stad zelf.

Golden Gate lijkt ons ook heel gaaf! De natuur is heel mooi hè?

Groetjes,
Tessa

Hallo

Perfect, enige minpunt in Golden Gate NP was toen wij er waren,
het was er verschrikkelijk koud met een stevige wind midden juli 2014,
zo rond het vriespunt op 1500 mtr boven de zeespiegel,
dus niet echt wandelweer!
Maar twee dagen later in Hluhluwe Imfolozi NP op zeeniveau tikten
we in de middag weer plus 37°C aan in de middag, om maar even
aan de geven hoe wisselend het weer kan zijn!

Heel veel plezier en laat straks nog eens horen hoe het was en
of jullie ook besmet zijn met het " Afrika " virus!?

Groet Peter

Momenteel kan je heel goed nog walvissen zien in Simonstown, geen idee of je ze nog in St. Lucia en Hermanus kan zien.

ja zeker kan net koud zijn in Julie, het is dan gewoon winter, zelf nu sneeuwt het soms nog in de bergen…brrrr maar nu is het al zomer, dus het weer is vreemd.

veel plezier

Leuk! Simonstown gaan we ook heen. Ben heel benieuwd!

Ok, in de haven ligt de boot voor de boottrips. Goede maatschappij is dit, gaat de boottrip niet door, dan ontvang je je geld echt terug. Wel van te voren boeken…

Zo’n twee weken geleden waren er volop walvissen e.d. te spotten in St. Lucia. Vaak gewoon vanaf het strand maar met een boot is natuurlijk ook heel leuk.

Zoals gezegd is het een zeer strak reisschema. Ik zou hem zo zelf niet snel reizen. Zo kun je door van Swaziland in 1 dag naar Phalaborwa te reizen totaal niet het Kruger Park in of genieten van de Panoramaroute. Je pakt op je route om het park heen dan ongeveer alle townships die er in die buurt maar bestaan. Hou alle deuren en ramen goed gesloten en let heel goed op de maximum snelheden overal. Probeer niet in het donker te rijden en zoek op tijd je accommodatie voor die nacht op.

Groetjes en alvast heel veel reisplezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Hoi Natascha,

Dank je wel voor je reactie. Is het een onveilige weg naar Phalaborwa? We gaan 's morgens vroeg weg, dus ik ga er wel vanuit dat we er voor het donker zijn.

Groetjes,
Tessa

Nee zeker niet. De rit duurt zo ongeveer 6 uur,MS-onderzoek stop voor lunch. Je kan lunchen bij een restaurant bij een tankstation, wel handig.

Oh fijn, dank je Annemieke! Ik schrok al even. Had er niks over gelezen of gehoord. Wat bedoel je met MS-onderzoek?

Groetjes,
Tessa

Dat is niets , foutje… Moet zijn zonder stop voor lunch.

Nee, maar is wel een ‘onrustige’ route in de zin van heel veel mensen, dieren op de weg, loslopende honden, geiten, ezeltjes etc. Drukbewoonde delen op de route. En vaak veel snelheidscontroles dus goed opletten op de maximumsnelheden.

Geniet ervan en neem je tijd!
Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ach dat valt wel mee hoor vind ik Natasja. Het is wel een mooie route vind ik altijd.

Is ook zo. Vanaf Hoedspruit richting Phalaborwa vind ik persoonlijk het leukste deel.

Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Is het ook, maar in het donker is die weg heel erg donker en je kan dan best een dier voor je auto krijgen…
dus geen weg om in het donker te rijden!