volgend jaar juli met de camper naar zuid Afrika

Hallo,

Wij (2 volwassen en 3 kinderen) willen volgend jaar in juli/augustus van Johannesburg naar Kaapstad met de camper in 22 dagen.
Is dat goed te doen?
Moet je dan ook campings reserveren of kan dat op de bonnefooi?
Is het verstandig van Durban langs de kust te naar beneden te gaan en niet via Bloemfontein ivm winter?
Waar kun je het beste walvissen/ dolfijnen spotten, bij St. Lucia of Hermanus?
Ben er nog niet uit hoe tussen St. Lucia en Addo NP te gaan, wat is leuk tussen St. Lucia en Port Elizabeth?

Globaal programma 22 dagen:

1. aankomst Johannesburg (als we s’ ochtends aankomen vertrekken we de volgende dag, anders blijven we een dagje extra in Johannesburg)
  2. naar Sabie
  3. Panoramaroute, eindigen in Kruger
  4. Kruger
  5. Kruger
  6. Swaziland, Mlilwane
  7. Mlilwane
  8. St. Lucia
    g. st. Lucia
  9. Addo NP
  10. Tsitsikamma NP
  11. Tsitsikamma: canopy, raften, …
  12. Oudtshoorn
  13. Hermanus
    18
  14. Kaapstad
    20 Kaapstad
  15. Kaapstad
    22.vlucht naar Johannesburg en later naar Amsterdam

Heeft er iemand tips?

Hallo, het is goed te doen om met een camper van Johannesburg naar Kaapstad te rijden. De campings in ZA zijn echt heel goed, dus dat is goed meegenomen. Wijzelf zijn met de camper van Johannesburg naar Kaapstad en weer terug gereden op bijna 4 weken. We zijn wel van Joburg via de Drakensbergen naar Durban gereden (niet Kruger).

Jullie planning ziet er wel goed uit. De openstaande dagen na St. Lucia, kan je in Durban blijven (er is een camping in de buurt van Durban centrum), nadien ergens aan de kust in de Wild Coast. Wijzelf zijn op een camping in Port St. Johns gaan staan en nadien in Port Alfred alvorens naar Tsitsikamma te gaan.
Wel even uitkijken aan de Wild Coast, je kan niet overal aan de kust geraken met een camper, de wegen ernaartoe zijn niet goed. Je rijdt voornamelijk via de autoweg (niet veel van voorstellen) door de Transkei.

Hebben jullie al nagekeken als je met een camper door Swaziland kan rijden? Wij mochten het niet, maar hebben hier verder geen info over gevraagd omdat we er toch niet in de buurt waren.

Betreffende campings, ik zou wel reserveren als je de eerste 3 weken van juli gaat, dan is het schoolvakantie en is het erg druk op de campings in de nationale parken en langs de kust. Als je in augustus gaat zou ik zeker wel reserveren in de parken. De andere campings kan je eventueel vooraf even bellen als er plaats is.

Voor de rest wordt het zeker en vast een super leuke vakantie

Hallo

De walvissen zijn van Juli tot November het beste te spotten rond False Bay en bij Sieverts Point in Hermanus.
Als je dan naar Kaapstad rijdt ga dan eens een kijkje nemen in Harolds Porter National Botanical Garden of bij Betty’s Bay naar de zwartvoetpinguïns.
Deel je tijd in Kaapstad goed in Robben eiland kost je een halve dag en je mist niets, ga i.p.v. dan b.v. naar de Bo Kaap, een rondje kaapschiereiland
kost je 1 dag, rondje Kaapstad met de hop on hop off met een paar kleine wandelingen en een bezoek aan de tafelberg 1dag. In de Waterfont vliegt de tijd daar is het verzamelpunt en nummer 1 van alle attracties van de west kaap provincie.
Nooit nie sal verveel Jan

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Goede opmerking over Swaziland, ga ik achteraan!
Weet je toevallig een goede site met campings in Zuid Afrika?
Ik kan weer aan de slag.

Hallo,

Bedankt voor je reactie, ga Bij Hermanus voor de walvissen.
Goede tips voor Kaapstad, staan al op mijn lijstje.
Waarom Harolds Porter en niet Kirstenbosch? Omdat het op de weg naar Kaapstad ligt?
Denk dat ik een dagje Cape Point/Kaap de Goede Hoop met Chapman Peak en Boulders doe.

Hallo

Volgens de lokale mensen heb je inderdaad het meeste kans op walvissen bij Hermanus,
maar beter zou zijn wanneer je september/oktober daar zou zijn, maar wie weet!
Wij hebben dit jaar de route omgekeerd gedaan en moet zeggen dat we geen moment
spijt hebben gehad dat we om Soweto via Bloemfontein zijn gereden om Golden Gate NP
te bezoeken en daarna Hluhluwe Imfolozi NP, deze vonden we trouwens mooier en
meer diversiteit als Addo, al zijn de wegen aldaar wel super slecht!

Veel planplezier

De Oostkaap is echt 1 van de autenthiekste provincies van Zuid-Afrika…dus zeker niet overslaan als je het echte afrika gevoel wil hebben. Je hebt er inderdaad Addo natioanal Park dat zeker de moeite is. Vandaar naar Hogsback waar men nog indigineous forest heeft, terug naar Cintsa aan de kust…en vandaar naar de wildcoast (coffee bay, Port St-Johns) waar koeien te vinden zijn op het strand. Een stukje ongerepte natuur en 1 van mijn meest favoriete plekken in Zuid-Afrika. Als je dan nog tijd hebt om naar Drakensbergen te gaan, is dat een bonus.
't amusement.