Hallo iedereen!
Ik droom al vele jaren om naar Zuid-Afrika te reizen. Ik hoop om binnenkort mijn droomreis eindelijk waar te maken :). Ik wil nu alleen weten of alles haalbaar is door dit te delen met jullie en eventueel tips te krijgen.
Ik heb al veel opgezocht op internet en de safari tocht “Eastern Nature Trail”
spreekt mij enorm aan. Die trip duurt 15 dagen en in het pakket zit echt enorm veel dat mij aanspreekt.
Als mijn tocht afgelopen is ben ik terug in Johannesburg. Ik zou dan graag 2 a 3 dagen in Johannesburg blijven om daar vanalles te gaan bekijken ( Apartheid museum, Johannesburg zoo, Lion park). Als ik dit alles heb gezien was mijn plan om een camper te huren en zo mijn reis verder te zetten. Ik zou met mijn camper naar Durban, East London en Port Elizabeth gaan. In Port Elizabeth zou ik heel graag het “Addo Elephant National Park” willen bezoeken. Verder nog wat rondrijden om dan zo naar Hermanus te rijden om daar de walvissen te gaan bekijken. En als laatste zou ik naar Stellenbosch en Kaapstad willen rijden. In Kaapstad zou ik 1 week willen blijven om alles goed rustig te bekijken ( Tafelberg, Robbeneiland, V&A Waterfront enz.). En zo zou mijn droomreis eruit zien :).
Ik heb alleen nog mijn twijfels om Durban, East London te doen. Mijn 2e optie was om van Johannesburg naar Port Elizabeth te vliegen en daar de camper te huren en daar te vertrekken richting Kaapstad.
Wat denken jullie van mijn planning?
Hebben jullie nog tips?
Wat zou het ongeveer kosten?
Waar kan ik het best tickets boeken en waar vind ik betrouwbare websites voor campers enz?
Vele Groeten,
Stephanie