Goedkope vliegtickets naar Turkije

Heeft er iemand nog een tip? Ik wil in november enkele dagen naar Turkije gaan, maar een los ticket boeken is bijna nog duurder dan in een hotel slapen. Iemand ervaring hiermee? Bv vliegen vanaf Belgie/Duitsland, scheelt dat nog veel in prijs?

Ben benieuwd :zon02:

Al bij condor.com of sunexpress gekeken?

ik heb in dec. 2005 gevlogen vanaf keulen. naar ankara, retourtje voor 59 euro, inclusief alle tax enzo. (germanwings)
maar vervolgens in feb 2006 gevlogen vanaf eindhoven, naar antalya inclusief hotel, was ik 160 euro kwijt… (corendon)

Hoi,

Check je vliegtickets altijd via condor (1 week van tevoren), corendon (kan tot 1 dag vantevoren) of sunexpress (1 week vantevoren). Check altijd op de aanbiedingen of lastminutes op deze sites. Pegasus heeft af en toe ook aanbiedingen maar dan vanaf duitsland. Corendon had laatst een aanbieding van een vlucht van Brussel naar Antalya voor 4 euro (ex Tax en verzekeringen).

Als je een vroege vlucht hebt en je hebt daar kennissen zitten dan kun je ter plekke een goedkoop (20 euro per nacht of minder) hotelletje boeken. Het eten is goedkoop (meer dan de helft minder dan in Nederland).

De goedkoopste combinatiepakket die ik heb gezien is toch wel boven de 200 euro via sunweb, corendon of jiba.

Veel succes

Nog een tip wanneer je tickets naar steden in Turkije zoekt:

www.ticketpot.com

Succes

Bedankt voor de tips, en bij deze geef ik zelf ook een tip waar ik net achter kwam: via www.eurolines.nl kan je met de bus naar Brussel, als je bv vanaf daar vliegt. Kost vanaf Utrecht maar 15 euro :slight_smile:

:zon02:

Jeetje wat goedkoop allemaal!!
Ik dacht altijd dat het meestal stunts waren, de heenreis onder de €50,-, en dan de terugreis meestal boven de 200 als het niet meer is!

Niet verkeerd dus! :wink:

Hallo weet iemand bij welke vliegmaatschappij je 30 kg bagage mag meenemen ( bij lang verblijf) Ik ga voor een jaar naar Alanya dus ben op zoek naar een goedkope vlucht. Als het ticket goedkoop is maakt het niet uit dat ik moet bij betalen voor bagage maar ik wil niet en veel voor een ticket moeten betalen en overgewicht! Iemand tips??? :dag:

Ik dacht dat je bij Pegasus 30 kg mocht meenemen. Check de website maar.

Pegasus staat helaas maar 20 kg toe en ze zijn vrij streng (42 kg met twee personen kan nog net). Wel hoorden wij hier in Turkije van kennisen dat Turkish Airlines 30 kg. zou toestaan, maar die hebben dan ook weer duurdere vluchten.

Dick

check deze op Pegasus site:

Flight Summary

Change currency USD TRY GBP EUR DKK CHF SelectDeparture dateDeparture timeFromToFlight noLuggage 17/11/2009 13:55 Amsterdam Istanbul - S.Gokcen H9672 30 kg

http://kadin.wereldwijzer.nl/Common/images/ibe_images/ucus_iptal_EN.gif

Dat lijkt inderdaad te wijzen op 30 kg. Wij zijn twee weken geleden met Pegasus van Amsterdam naar Dalaman gevlogen en hebben noodgedwongen 10 kg bagage achter moeten laten. Onze limiet was echt 20 kg, het lijkt er dus op dat het van de bestemming afhangt.

Wij waren gisteren trouwens nog in Fethiye, waar jij denk ik ook verblijft. Wij blijven tot half januari in Kalkan.

Dick

Hi Dick,

Ja schijnbaar. Ik heb met Pegasus gevlogen maar tegenwoordig vlieg ik met OF Condor OF Corendon.

Wat lachen dat je nu in Fethiye zit. In welk hotel zitten jullie? Wat leuk om te horen. Elke keer als ik naar Fethiye ging dan was er geen nederlander te bekennen.

Ik ben weer terug in Nederland maar wij hebben daar een huis is Hisaronu Ovacik. In de buurt van de Olive Tree. Zijn jullie daar op vakantie of wonen jullie daar?

Geniet van het haventje in Fethiye en eet lekkere ijs en gebak bij OZ…!!

Stom, ik lees te snel. Jullie waren er gisteren!!!

Wij waren gisteren bij Ozsut aan de haven voor een bakje koffie met gebak. Dat is vast dezelfde als jij bedoelt. Wij zijn ook wel eens in Hisaronu Ovacik geweest om de buurt daar te verkennen. Wij hebben een huis in Kalkan (ca. 80 km van Fethiye) en overwinteren daar nu. Wij wonen ook nog steed part-time in Nederland.

Dick

Goedenmiddag Dick,

Inderdaad…OZSUT!! Aan de haven…met lekkere gebak en ijs. Ik was vorige week in Izmir en daar hebben ze in het nieuwe winkelcentrum AGORA ook een dependance van OZSUT…daar heb ik de pistachetaart gegeten en een gebak genaamd KIPFILET… Pffff…als ik er nu nog aan denk!!

Wat leuk dat jullie daar in de buurt overwinteren. Mocht ik 1 van de komende maanden weer naar Fethiye gaan, dan stuur ik je wel een berichtje. Voor de rest volg ik iedereen die nu in turkije zitten.

Is het nog zonnig en warm in die omgeving?? Heel veel plezier daar en inderdaad, geniet van het land en de geuren en kleuren.

Groet

@Dick: Kalkan ligt toch tussen Fethiye en Antalya?? Klein dorpje?

Kalkan is een klein vissersdorpje en ligt inderdaad tussen Fethiye en Antalya. Fethiye is met ongeveer 80 km wel veel dichterbij dan Antalya dat op ca. 200 km ligt. Daarom vliegen wij over het algemeen via Dalaman, maar buiten het seizoen zijn wij wat vliegreizen betreft wel op Antalya aangewezen.

Van de week hebben wij wat wind gehad en af en toe kan het wat regenen (van matig tot fors), maar vanmorgen was het 26 graden in de schaduw en wij kunnen 6 van de 7 ochtenden buiten op het terras in het zonnetje ontbijten. Het is dus nog steeds erg de moeite waard om deze kant op te komen.

Dick

ik zelf ben in 2004 in kalkan geweest en ik werd gelijk verliefd op dit plaatsje wij verbleven toen in pirat hotel die ik iedereen kan aanbevelen,
en inderdaad het ligt tussen fethiye en antalya en net wat je zegt dat is een aardig eindje van kalkan af, kemer is dan dichterbij ter vergelijking.

CONDOR kondigt een aktie aan!!

Check de website van www.condor.com want zij hebben aanbiedingen in de periode van 12 november tot en met 14 november. CATCH A FLIGHT voor 49 euro all inclusive!!

Boekingen tussen 12 november 10.00 uur tot 14 november 11.59 uur.
Zijn vluchten voor heden tot en met april 2010