Goedkope tickets naar Tokio, Japan

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het zoeken van goedkope tickets naar Tokio in Japan?
Andere tips voor reizen (zoals openbaar vervoer ed) in Tokio zijn ook zeer welkom!

Groetjes Miekske

Ik zoek altijd op Ebookers vanwege de flexibele zoekmogelijkheden en omdat er daar geen boekingskosten e.d. meer bij komen, maar in basis hebben alle zoeksites ongeveer hetzelfde aanbod en vergelijkbare prijzen. Ze vissen allemaal uit dezelfde bak.

Wanneer wil je gaan? Zelf zit ik voor begin december te kijken, en kom daar afhankelijk van de gekozen data op prijzen van zo’n 570 tot 650 euro uit, alles met overstap. Dat gaat dan om vluchten met Aeroflot, Lufthansa, SAS of Finnair. Met die laatste ben ik al twee keer naar Japan gevlogen, dat is wat mij betreft absoluut een aanrader.

Voor vervoer binnen Tokyo is het vrij simpel: in basis losse kaartjes kopen, en hooguit als je vooraf weet dat je flink wat gaat rondreizen een dagkaart. Er zijn nogal wat verschillende netwerken van treinen en metro, met een dagkaart voor een enkel netwerk kom je meestal niet overal, en een kaart voor alle netwerken in de stad is relatief prijzig.

Als je via Narita Airport naar Tokyo gaat kun je geld besparen door een langzamere trein te nemen. Met de Keisei Limited Express ben je 1000y kwijt ipv 2400y voor de Keisei Skyliner trein of 3000y voor N’EX trein: Tokyo Station to Narita Airport: How to get to and around Narita Airport - Access, Transport and Orientation

Er is ook een handige voordelige deal Suica & N’EX: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/index.html
De Suica is het equivalent van de Nederlandse OV-Chipkaart of Oyster card in London. De kaart is te gebruiken in en rond Tokyo en enkele andere steden.

Voor vliegtickets:
Het is meestal een kwestie van goed zoeken, vergelijken en ook op de sites van de airlines zelf kijken. Bijna elke airline vliegt op Tokyo dus de mogelijkheden zijn eindeloos. Als ik bij KLM voor rond de 700euro of minder kan boeken neem ik meestal KLM. Een directe vlucht is toch net iets comfortabeler .

Tozai Travel is een Japans reisbureau in Amsterdam waar je soms een goede aanbieding kunt vinden en ze geven vaak meer opties dan de zoeksites: http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/index.html

In Brussel zit een Japans reisbureau PI Travel:

Op hun Japanse site staan soms goede deals. Voor Nederlandse(of Engels) info kun je ze bellen of mailen. Ik heb wel eens deals bij ze gezien met KLM (vertrek met Thalys uit Brussel/Antwerpen) rond de 500euro.

British Airways vliegt tegenwoordig ook op Haneda Airport, wat in Tokyo ligt en dus een stuk dichterbij dan Narita is. Dit kan je tijdwinst opleveren en je bent voor een paar euro op je eindbestemming in Tokyo met de trein

Een vriend van me checkt ook altijd http://www.travelocity.co.uk
Dan moet je wel bereid zijn om zelf nog naar London te reizen, maar bij een goede aanbieding kan dit de moeite waard zijn en vanaf London zijn er nog meer verbindingen.

Woops, verkeerde thread

Stel dat je in april naar Japan gaat, wanneer bestel je dan best je vliegtuigtickets (om ze zo goedkoop mogelijk te krijgen)? Of kun je dit gewoon niet voorspellen?
Ik zou graag van Brussel naar Osaka gaan en dan terugkeren vanuit Tokyo, maar dat blijkt duidelijk veel duurder te zijn dan gewoon aankomen en vertrekken in Tokyo.

:chin:

Het enige wat je niet kunt voorspellen is wanneer een vliegmaatschappij met een aanbieding komt.
Voor de rest is het een kwestie van vroeg boeken. :slight_smile:

Wat jij wil is inderdaad duurder: vliegmaatschappijen vinden het heel moeilijk om directe vluchten naar en van verschillende steden in hetzelfde land te boeken, dus maken ze het duurder. Heeft te maken met stoelbezetting en dergelijke, heb ik me laten vertellen.
Ik denk dat als je zelf even gaat kijken naar een binnenlandse vlucht, je een stuk goedkoper uit kan zijn.

Daar vreesde ik al voor :wink: Ik gok op november, dan gaat er zeker een aanbieding zijn :slight_smile:

Ik dacht eventueel de shinkansen naar Osaka te nemen, de rit duurt ongeveer 3 uur en ik heb sowieso een JR railpass.

iemand nog tips als ik in februari wil gaan of ligt er dan 9 meter sneeuw !!
voor in tokyo

Ik ben eind januari nog naar Japan geweest, van Tokyo via Nara en Hiroshima tot aan Shimonoseki en weer terug naar Kyoto en Osaka, het weer was geen enkel probleem. Sterker nog, in Yokohama heb ik nog lekker in een T-shirtje rondgelopen, temperatuur tegen de 20 graden. Nu was het uiteraard niet overal zo, maar echt winters was het toch zeker niet. Op één uitzondering na: een dagtrip naar Nikko, daar lag een mooi pak sneeuw, en op sommige plaatsen was het net een ijsbaan. Zeker niet onbegaanbaar, maar wel opletten.

Maar zolang je niet de Alpen in gaat of veel verder naar het noorden zal het geen enkel probleem zijn.

Het sneeuwt niet vaak in Tokyo en het blijft meestal ook niet liggen. Temperatuur ligt zo rond de 5-12 graden overdag met uitschieters erboven of eronder. Voor sneeuw zul je inderdaad de bergen in moeten of naar het Noorden gaan. Japan heeft uitstekende skigebieden, ook dichtbij Tokyo. Nikko in de sneeuw is ook heel mooi. Hoewel ik er in de winter niet ben geweest schijnt Shirakawa-go bijvoorbeeld dan ook heel mooi te zijn.

Emirates.nl heeft nu een scherpe aanbieding:

Retour Tokyo Eur 554,-
Retour Osaka Eur 556,-

Fare conditions: Book by 9th December 2011.

Travel period: between 4th and 15th December 2011, between 29th December 2011 and 28th March 2012 and between 8th April and 30th June 2012.

Jammer dat de Yen/Eur koers nu zo ongunstig is: 100 Yen = Eur 0,95 (Japan wordt nu als een veilige haven gezien door de valutahandelaren, het kan verkeren).

Accommodatie is daardoor 20% duurder dan ik gewend ben.

2 likes

De eerste keer dat ik naar Japan ging stond ie nog laag in de 60 cent. Is alles ineens 50% duurder…

Maar mooie ticketprijzen, klinkt aanlokkelijk…

Daar zit ik dus al maanden op te wachten :slight_smile:
Spijtig genoeg heb ik afgelopen zondag mijn tickets geboekt voor een “kleine” 710€: een retourtje Brussel-Tokyo. Bij aankomst zal ik met de Shinkansen richting Osaka toeren (zo bespaar ik toch zo’n 250€)

Aeroflot €517 met D-reizen, periode feb/mrt.
Finn air ook goede optie.

Mijn vriend en ik vliegen nu mei 2012 voor 550 per persoon met Emiraten naar Japan. Een aanrader gezien Emiraten bekend staat als een erg goede luchtvaartmaatschappij. Je vliegt wel via Dubai met een 3 uur overstap, maar fijne vliegtijden. Ideaal is dat wij op Tokyo vliegen en terug vanuit Osaka. gr. daphne

Hmmm wij willen in November gaan (herfstkleuren bekijken!) maar ik doel ook nog steeds op een goedkope ticket…dus als iemand iets ziet hoor ik het graag! :wink: tot nu toe lijkt britsch airways met 670 euro de beste optie. met Aeroflot ben ik al eens naar India geweest en ik vond het geen pretje om lang te wachten op die luchthaven in Moskou dus die sla ik liever even over. beetje comfort vind ik ook belangrijk.

Aeroflot staat niet echt hoog op de lijst van goede luchtvaartmaatsschappijen dus hier zou ik zelf niet zo gauw voor kiezen. Ik zie net via de website skyscanner.nl vluchten met Lufthansa vanaf de 580 euro. Hier zou je even naar kunnen kijken. Zij vliegen via Muscat (Oman). En volgens mij is BA zeker geen slechte optie >>>

wow! bedankt! dat zijn idd leuke prijzen!

Graag gedaan en heel veel plezier met de voorbereidingen! Ik ben wel erg jaloers dat je met de herfstkleuren gaat, die hebben wij gemist, idem de bloesem. Daardoor was het gelukkig wel overal erg rustig met bezoeken van sites. Desondanks is Japan echt een geweldig land. Dus wij photoshoppen de kleuren er gewoon even in ; )

Aeroflot ja :S idd niet echt geweldig , het vliegtuig zat nog net niet met ducktape aan elkaar :S die gekke russen…