ja, jullie Belgen kunnen veel voordeliger vliegen, dit geldt trouwens ook voor Duitsers of Zuid-Oost Nederlanders voor Dusseldorf, Schiphol is een tamelijk dure luchthaven.
Wat voor mij goed werkt is het volgende:
Wat ik doe is, 1 of 2 dagen voor vertrek mij al aanpassen aan de tijdzone in Japan, dit betekent 's nachts werken en overdag in Nederland slapen, lichte maaltijden nuttigen.
Ik heb flextijden bij mijn werkgever, dus dit kan, maar dit kun in een weekeinde ook doen, bij vertrek op zondag of maandag.
In het vliegtuig een opblaasbaar kussen mee, veel water drinken, geen alcohol, lichte maaltijden nuttigen.
In het vliegtuig krijg ik vanwege de ontspanning vaak goede ideeen, ik heb een schrijfblok bij de hand en een laptop om zaken snel uit te werken en daarna (weer) te gaan slapen.
De maaltijden in het vliegtuig worden nl. ook door de maatschappij al aangepast aan de tijdzone van Japan.
goh, ik vind dat veel voordeliger vliegen toch tegenvallen hoor. Vanuit brussel met het vliegtuig over Amsterdam naar Tokyo was toch 820 euro. Als we met de trein van Brussel naar Amsterdam gingen en dan het vliegtuig was het 720 euro. (treinticket was in de prijs inbegrepen). Uiteindelijk was dit het goedkoopste ticket want alle vluchten zaten rond de 820 en 850 euro (geboekt april voor vlucht september). Dus echt geen verschil tussen tussen de verschillende luchtvaartmaatschappijen.
Uiteindelijk kunnen jullie deze truc ook toepassen hé, alleen moet je willen overstappen. Als je dit doet, dan is dit voor jullie ook goedkoper dan een rechtstreekse vlucht.
vliegtickets worden in de markt geprijsd naar aanbod en vraag.
Ik heb 4 weken geleden voordelig kunnen bij boeken bij KLM.NL, exact dezelfde vliegreis kost nu op dezelfde vluchtdagen al weer Eur 80,- meer, vertrek ik 2 dagen later dan krijg ik weer de prijs die ik 4 weken geleden heb betaald (een goede deal).
Blijkbaar begint het vliegtuig op de dagen dat ik reis al redelijk vol te raken.
Wat ik doe is dat ik een half jaar van te voren de prijzen al in de gaten houdt, ik krijg ook emails van vliegmaatschappijen met hun aanbiedingen, zodra de prijs mij bevalt, dan boek ik direct.
Met overstap is vaak voordeliger omdat de maatschappijen de vliegtuigen toch vol willen krijgen en dan maar korting geven.
dit weet ik wel, maar mijn reactie sloeg vooral op de zin dat wij belgen veel voordeliger kunnen vliegen. Wel uit ondervinding bleek dat dit helemaal niet het geval was voor Japan.
Ik gebruik altijd melatonine als ondersteuning om in slaap te vallen in een vliegtuig. Melatonine kost bijna niets (te koop bij Kruitvat etc. per 500 voor minder dan € 10,-) en geeft een goede natuurlijke ondersteuning van het gaan slapen. Het is beslist geen slaapmiddel!
Melatonine is een natuurlijke stof dat in je hersenen wordt aangemaakt en ervoor zorgt dat je in slaap valt. Je wordt er dus niet suf van, maar wel lui. Je kunt het kopen in kleine pilletjes . Neem twee van die dingen onder je tong als je wilt slapen. Wordt veel gebruikt door mensen met nachtdiensten (verpleegsters etc.). Voor volledige uitleg: Wat is melatonine Dat is wel een commerciële site, maar wij hebben er goede ervaringen met melatonine op onze wereldreizen.
Akkoord. Ik ben geboren in Zuid oost Nederland en daar opgegroeid, wij boekten regelmatig vluchten vanaf Dusseldorf en ook Brussel omdat rechtstreekse vluchten vanaf daar naar elders in de wereld een stuk goedkoper waren dan rechtstreeks vanaf Schiphol.
De belastingdruk op Schiphol is voor de vliegtuig maatschappijen hoog.