Hallo
In november ga ik samen met een vriendin 5 weken door thailand trekken.
Nu willen we onze droomreis graag aflsluiten met een week relaxen op 1 of meerdere eilanden.
Heeft iemand tips voor mooie goedkope eilanden??
We zijn niet op zoek naar resort gewoon een huisje/guesthouse/hostel aan of vlak bij het strand.
Ik ben in 2004 naar Koh Chang geweest Erg mooi eiland, veel jungle en maar 1 weg met haarscherpe bochten. De mooie natuur viel mij met name op.
Je komt bij aankomst het eerste White Sand Beach tegen, redelijk wat toeristen. Ook veel accomodatie en mogelijkheden tot feesten. Als je doorrijdt naar het achterste deel van het eiland wordt het steeds minder toeristisch. Het prettige vond ik dat je in het toeristische gedeelte makkelijk een scooter kon huren waarmee je in een half uurtje bij je rustige beachhut was. Het beste van beide werelden dus, en mogelijkheden tot uitgaan en een rustig strandje om te slapen .
Natuurlijk heb je ook nog Koh Samet,ongeveer 2 1/2uur rijden van Bangkok stop je in Bang phe,daar neem je de overzetboot naar Koh Samet(prijs:50bath ongeveer 25minuten varen)of met de speedboot 1000bath en maar 10minuten duurd deze tocht op het water.
Het eiland is in de week dun bezaaid door toeristen,in het weekend kun je bij manier van spreken"over de koppen lopen".
Men kan er op het eiland een motorfiets huren,lekker eten aan het strand,leuke strandwandelingen doen.
Men heeft al accomodatie vanaf 400bath.
Nu ga ik stoppen met typen want mijne arm begint zeer te doen.lol2
groetjes:georgessiam.
1 like
Het rijden op een scooter op koh chang is niet zonder risico’s. Steile afdalingen met aan het einde een scherpe bocht en zo. Wat prijzen betreft maakt dat per eiland niet zoveel uit. Van 10 euro voor een hutje met van fan ca 20 meter van het strand tot zo duur je het wilt maken.
Koh samui en koh tao vind ik leuker dan koh chang maar de snorkel trips bij koh chang zijn wel mooier. Ook is de reistijd naar koh chang veel korter. je kan naar koh samui vliegen maar dat is 200 euro voor een retour.
Op koh chang heb je ook resorts bij rotsstranden dus wel een beetje kijken waar je gaat zitten daar.