Welk eiland is mooi voor 2 weken Thailand in november?

Hallo medereislustigen!

Ik wil in november graag 2 weken naar een mooi en zonnig eiland in Thailand met mijn liefde.
We willen graag naar een rustig en wat kleiner eiland waar het mooi weer is natuurlijk, maar waar wel leuke restaurantjes zijn en genoeg te doen is, maar geen party island.
Heeft iemand tips? En weet iemand hoe Koh Kood en Koh Samet zijn? Aanraders?

groetjes, Floor

Hee Floor,

Koh Kood was ik zelf nog niet, maar heb er wel goede berichten over gehoord. Ik was wel op Koh Maak en Ko Chang.

Nu begrijp ik dat je Koh Chang ziet als een party eiland, maar dat is maar gedeeltelijk waar.
Aangezien je Koh Chang moet gebruiken om naar Koh Kood te komen, zou ik zeggen:

Ga naar Koh Kood, het kan zijn dat je de volle twee weken daar bent, maar je kunt er ook een combinatie van maken.
Op de Bang Bao pier waar vanaf je naar Koh Kood vertrekt, zijn bijvoorbeeld ook hutjes op palen in zee te huur. Je ziet ze
als je van het betonpad wat naar de boten leidt, afslaat. (Wat dus bijna niemand doet)
Op Koh Chang kun je bijvoorbeeld ook een jungletrekking maken , of een kookcursus van een ochtend volgen, met gerechten uit een tuin. dat zijn dingen die je bijv. op Koh Kood niet kan.

Koh Maak is min of meer hetzelfde als Koh Kood, maar dan kleiner.

Er is maar een echt partystrand op Koh Chang , en dat is White Sands Beach, de andere stranden zijn aangenaam.

Hans.