Hoi,
Ik zou in Juni naar Griekenland gaan, maar 16 dagen Thailand bleek goedkoper Daarnaast kruipt het backpackersbloed war het niet gaan kan en was de beslissing snel gemaakt om (weer) naar Thailand te gaan!
Nu heb ik zo’n 10 jaar geleden al 6 weken door Thailand gereisd en voel ik niet heel erg de drang om weer elke dag onderweg te zijn om zoveel mogelijk te zien, ik wil het wat rustiger aan doen. Nu is mijn vrouw, welke uiteraard mee gaat, nog nooit in Thailand geweest, en ik wil haar ook niet te kort doen omdat ik het al heb gezien.
Persoonlijk zeg ik, 2 dagen bangkok, een vlucht naar een eiland (advies?), misschien in 12 dagen wat hoppen, en weer afsluiten met 2 dagen bangkok. Ik moet natuurlijk wel rekening houden met het regenseizoen.
Kunnen jullie mij tips geven? Welke eilanden zijn gemakkelijk (en goedkoop) goed te bereiken? Ik ben 10 jaar geleden op Phuket, Koh Phiphi, Koh Pha Ngan en Koh Tao geweest.
We zijn niet van luxe en al heel snel tevreden… We hebben enkel een ticket, dus kunnen alle kanten op, willen sowieso wat duiken maken. We willen de comazuipende jongeren uiteraard wel zo veel mogelijk vermijden (het liefst alle toeristen zo veel mogelijk vermijden)
alvast bedankt voor de tips!
Je schrijft: het liefst alle toeristen zo veel mogelijk vermijden.
In vergelijking tot 10 jaar geleden gaat Thailand je dan niet meevallen…
Maar ik heb wat adviezen:
Ko Chang ( bereikbaar met minibus vanaf het vliegveld) is prima, uitgezonderd White Sands Beach. White Sands zal voor jullie te luidruchtig zijn.
Het mooie van Ko Chang is dat je er in een vloek en een zucht op andere eilanden zit. En die eilanden zijn (veel) rustiger.
Ko Wai is 15 minuten met de speedboot, en je kunt heel goed snorkelen voor de deur van Koh Wai Pakarang, waar je een huisje kunt huren.
Wat ik al zei, veel rustiger, geen auto’s , brommers of wat dan ook. Misschien wel TE rustig.
Op Koh Maak en Koh Kood rijden wel auto’s en brommers, maar ook daar is het rustig.Deze eilanden liggen iets verder weg.
Op de terugweg van Koh Chang: Trat is de eerste stad waar je aankomt, er zijn goedkope guesthouses (200 baht in Ban Jaidee Guesthouse)
, leuke restaurants en koffietentjes, en Pearwa Spa is een uitstekend adres om je eens goed te laten verwennen.
de volgende dag kun je dan de bus nemen naar Bangkok.
Hans.
Ja, ik besef dat het vermijden van toeristen lastig wordt Ik kan mij nog 10 jaar geleden herinneren dat ik in 6 weken tijd slechts 2(!!!) Nederlanders ben tegen gekomen, en dat was ook nog eens op dezelfde dag
Ik heb ook naar deze eilanden gekeken, maar vrees voor het weer, gezien we in juni gaan. volgens mij is de ligging van deze eilanden weertechnisch niet zo gunstig.
gr.
Ivo