Hallo,
Iemand tips i.v.m. goedkope vliegtickets (vanuit Brussel) naar de Filipijnen?
Vind momenteel niets onder de 770 euro.
Bedankt!
Aan het aantal reacties te oordelen zijn er weinig mogelijkheden om het goedkoper te doen.
Over het algemeen geldt: zoek op meerdere sites en op meerdere dagen, want soms zit er verschil in of je een dag later of vroeger vertrekt. Let op hoeveel bijkomende kosten er zijn, want verschillende vergelijkings-site rekenen verschillende bijkomende kosten. Zoek niet te vaak op dezelfde vluchten want er zitten héle slimme programma’s achter die boeking-sites die precies weten wanneer ze de prijs moeten verhogen om jou snel te laten boeken. Cookies verwijderen heeft geen zin want ze kijken naar IP-adres. Ideaal zou zijn om niet op dezelfde computer te boeken dan die waarmee je gezocht hebt. En vergeet niet op de site van de airline zelf te kijken, misschien is rechtstreeks bij hun boeken wel goedkoper.
Ikzelf heb alleen ervaring met reizen via Schiphol en heb begin september geboekt voor vertrek in januari, ik begon bij € 774,99 en eindigde tijdens het boeken op een totale kosten van € 814,49.
Achteraf gezien was ik waarschijnlijk nog iets goedkoper uit geweest als ik rechtstreeks bij Cathay Pacific had geboekt, dat ga ik volgende keer proberen.
Een aantal vluchten op dezelfde dagen (bijv. Korean Airlines) waren nog een stuk goedkoper, maar de vluchttijden waren niet interessant, ik wil niet om 14.00 uur in Seoel aankomen om dan pas de volgende ochtend naar Manila gaan. Dan betaal ik maar iets meer. En losse tickets kopen met aankomst op Clark airport, is ook goedkoper maar zie ik persoonlijk niet zitten en met de goedkope airlines die dat doen mag je maar beperkt bagage meenemen en dat vind ik ook een groot nadeel.
Nu heb ik een vlucht naar Manila met een tussenstop van 50 minuten in Hongkong, dus dat gaat erg vlotjes, en met een prijs rond de 800 euro kan ik prima leven.
Deze hoorde ik van iemand . met Transavia naar Dubai voor 275. Dan met PAL van Dubai naar Manila voor 465. Ben nog vergeten te vragen of die vluchten redelijk op elkaar aansluiten . Cebupacific vliegt of gaat ook op Dubai vliegen dus zou nog voor minder kunnen.
De aansluiting moet vooral niet te krap zijn, want je moet tussendoor je koffers ophalen. Ook moet je er rekening mee houden dat je vertraging kan hebben op het eerste traject, en dat je niet je aansluiting wilt missen. Boek je tickets bij één maatschappij dan word je kosteloos doorgeboekt naar een volgende vlucht, maar als je zelf bij twee maatschappijen boekt dan heb je dat recht niet.
Quatar Airlines zou een aanbieding hebbben, maar paar dagen geldig hoorde ik retour Frankfurt-Manila 616 Euro . Koopje
@ Jenny, ja is altijd tricky bij 2 verschillende maatschappijen boeken.