Goedkoopste manier om China te bereiken.

Beste allen,

Ik heb al redelijk wat rond gezocht op het internet naar ervaringen en manieren om zo goedkoop mogelijk China te bereiken.

Zover ben ik er niet veel van opgestoken. Op de feiten na dat het je wat geld kan schelen wanneer je vanaf Keulen of Dusseldorf vertrekt en dat het buiten de zomervakantie periode ook goedkoper zou zijn.
Nou was dat laatste me al wel duidelijk aangezien dat enigszins best logisch is.

Nu is mijn vraag of hier misschien mensen aanwezig zijn die mij wat tips kunnen schenken om op een wat goedkopere manier China te bereiken. Misschien eerst een ticket naar een ander land boeken, en vanuit daar weer een ticket naar China boeken?

Alle tips en ervaring zijn welkom en ik kijk dus ook uit naar jullie reacties.

Alvast bedankt,
Mathijs

Vroegboeken scheelt ook veel geld. Wij vliegen met Emirates naar China over 6-7 weken. Hebben het ticket in september geboekt.
Datzelfde ticket is nu ruim het dubbele.

Met Aeroflot heb je soms een ticket voor 550,- al naar China. Toen wij destijds aan het kijken waren was Finnair ook een goede optie en Turkish Airlines. Bijna allen hebben dan wel een tussenstop. Dat drukt de prijs ook. Ga naar vergelijkingssites maar ook naar de site van de vliegtuigmaatschappijen zelf. Emirates werd bij ons niet als optie gegeven op de diverse vergelijkingssites. Zelfs een goede kennis kon onze optie niet vinden in het reisbureausysteem!!

Wat is voor jou een ‘wat goedkopere manier’? Met het vliegtuig heb ik voor een retourtje China zelden lager dan €400 gezien. Hierop kom ik door regelmatig de homepages van de airlines en nieuwsbrieven te checken. Denk niet dat het veel goedkoper kan. Hoewel… Alternatief voor vliegen: liften i.c.m. couchsurfing/wildkamperen :king:

Ik vermoed dat rechtstreeks naar China vliegen toch het goedkoopste is. Zeker als China je enige bestemming is. Wellicht dat je op Hong Kong kunt vliegen en daar de grens over naar China?

Wat Axelfoley zegt vroeg ik mij ook af. Wat is voor jou een goedkopere manier? Voor sommige mensen is een ticket van 500 euro goedkoop, voor anderen een ticket van 900 euro.

Ik ben op dit moment ook naar tickets aan het kijken; heen vanaf Amsterdam naar Beijing en terug van Hong Kong naar Amsterdam. Finnair komt er met een mooie retourprijs van € 645 uitrollen. Dit is inclusief alle toeslagen en de vliegtijden vallen met een korte tussenstop ook reuze mee. (totaal 10 uur en 13 uur) Ik ben alleen niet bekend met deze vliegmaatschappij dus ben benieuwd naar de ervaringen van andere reizigers op dit forum?

Wij zijn pas terug uit China en hebben € 650 betaald voor een retour Amsterdam - Beijing, Guilin - Beijing - Amsterdam met China Southern Airlines (werken samen met KLM). Er zat dus eigenlijk ook nog een binnenlandse vlucht bij. We hebben geboekt tijdens de KLM werelddealweken. De prijzen zijn dan een stuk lager dus ik let altijd op wanneer deze weken zijn!