Ik ben me een beetje aan het orienteren voor China.
Wij willen dat niet erg lang verblijven en echt alleen de hoogepunten gaan bekijken.
Mijn eerste vraag is wie weet welke maatschappij die goed is en niet te duur binnen China vliegt. Ik bedoel dan zo’n maatschappij als Airasia. Ik heb gezien dat die wel wat vluchten doet maar lang niet overal naar toe.
Tweede vraag is welke hoogtepunten moet je zeker bezoeken en wie heeft een leuke volgorde van reis voor ons. We willen maar 1 maand gaan ik weet in ieder geval dat ik naar Beijing wil.
Waarom eigenlijk geen slaaptreinen in plaats van vliegen? Dat is in ieder geval een stuk goedkoper. En weliswaar duurt zo’n rit wat langer, maar aangezien je dan tijdens het slapen de afstanden maakt hou je overdag waarschijnlijk zelfs meer tijd over.
Je kunt in China zelf gewoon tickets boeken bij zo’n klein reisbureau, heb ik ook gedaan voor de vliegtickets die ik nodig had. Dat is vaak heel goedkoop, ik ben een keer voor 30 euro gevlogen (dat scheelde dus niets met de trein), maar ook een keer voor 80 euro. Duurder dan dat is het niet geworden, maar als je echt een dag van tevoren boekt is het misschien wel iets meer.
Maatschappijen waar ik mee ben gevlogen waren Shenzhen Airlines en China Eastern. China Southern en Xiamen Airlines zijn ook budget airlines waar je goedkope domestic flights mee kunt vliegen.
Bedankt hier heb ik wat aan kost inderdaad niet veel om te vliegen. We willen niet al te lang in China blijven en echt alleen de hoogtepunten opzoeken en dan weer terug naar Hong Kong voor onze vlucht naar Australie.