Waar kan ik het best tickets voor binnenlandse vluchten boeken in china. We willen in het najaar aanvliegen op Guangzhou en terug vanaf Chengdu, maar dan moeten we wel een binnenlandse vlucht van Guangzhou richting Chengdu kunnen regelen. Of met de trein is ook prima als dat een mooie trip is.
Alle yips zijn welkom. :chin:
ik ga ook bijna naar china en wij willen alles met de trein gaan doen… we hebben daar positieve verhalen over gehoord en het is het goedkoopst. Deze site is erg handig http://www.chinatravelguide.com/ctgwiki/Special:CNTrainSearch?method=1
ik kan hier voor je vinden dat de treinreis ongeveer 30 uur duurt en zo’n 40 euro kost voor een hard sleeper.
over binnenlandse vluchten moet je gewoon even zoeken op dit forum, die vraag is al vaak gesteld en ik zie altijd dezelfde site als antwoord staan, maar weet deze even niet meer.
Goedkope tickets voor binnenlandse vluchten in China zijn de online boekbureau`s:
Elongnet
Ctrip
Voor 4 weken zijn de prijzen nog aan de hoge kant maar enkele dagen of 3/4 weken vantevoren gaan de prijzen dalen en krijg je korting.
Binnenlandse vluchten zijn goedkoop en vliegvelden en vluchten in China zijn uitstekend. Vaak zijn er shuttlebussen voor ongeveer 2 euro die je van/naar het centrum van de stad brengen. Heb zelf uitstekende ervaringen met boeken via www.travelzen.com.
Je kunt op die site ook zien hoeveel % de prijzen dalen naarmate de datum van de vlucht nadert.
Nachttreinen in China zijn behoorlijk goed en leuk om onder de Chinezen te zijn. Je zou bijv. Guangzhou – Guilin en Guilin – Kunming per nachttrein kunnen doen. Eerstgenoemde kan ook met een lange rit per expressbus (ook overdag, voor circa 15 euro). Van Dali (Xiaguan) naar Lijiang kan geloof ik ook per trein. http://www.travelchinaguide.com/china-trains/
Wanneer het lukt om in de nachttreinen te slapen, dan kun je wat tijd winnen.
Johan (Na een aantal van die treintrajecten te hebben gehad (inclusief de hemeltrein van Xining naar Lhasa) geef ik nu de voorkeur aan binnenlandse vluchten.)
Bedankt voor de info, hier kunnen we wel mee uit de voeten. Cheers
Wij zijn vorig jaar in China geweest en hebben er op eigen houtje 3 weken rondgereisd.
Binnenlandse vluchten heb ik allemaal via elong geregeld. Goedkoop en hebben een zeer goede service.
Veel plezier in China.
Conny
Ik heb veel van mijn tickets geregeld in jeugdhotels of reisagentschappen aan dezelfde prijzen als de online brokers.
Hoe dichter bij vertrek hoe goedkoper !