Mede dankzij jullie tips ligt onze China reis bijna volledig vast. We zijn in China van 20 juli tot 6 aug.We moeten alleen nog binnenlandse vluchten boeken.
Nu lees ik dat de vluchten 2 à 3 weken voo je vlucht het goedkoopst zijn.
Geldt dit eveneens voor juli-aug?
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een binnenlandse vlucht voor in China. Over drie weken ga ik en ik heb nog niet geboekt. Ik heb inderdaad de prijzen zien dalen van 135 euro pp naar 65 - 75 euro pp. Daarom ga ik binnenkort maar eens mijn ticket boeken. Vaak kan het ook schelen welke dag je vliegt. Kijk of je hier je reisschema op aan kunt passen. Enkele sites om je tickets te boeken zijn: www.travelzen.com, www.elong.com, www.ctrip.com (die laatste twee zijn voor mijn reis het voordeligst)
Dit is de eerste keer dat ik een verre reis ga maken dus heb eerlijk gezegd geen idee of het in augustus nog zo is. Zelf vlieg ik halverwege juli dus ook redelijk dezelfde tijd. Mocht het die periode zijn dat het vakantie voor de Chinezen is, ga dan niet te veel van kortingen uit.
Op het moment ben ik ook aan het kijken naar binnenlandse vluchten voor onze vakantie en zie de prijzen al iets zakken.
Heeft iemand tips voor het veilig betalen van de vluchten, ik zie wat spookverhalen (fraudeurs die geld van creditcard afgschrijven) op forums die ik liever niet wil meemaken. Het kan altijd mis gaan, zelfs in nederland, maar je wordt niet voor niets gewaarschuwd hier over.
Iemand tips bij het boeken mbt de veiligheid?
Vandaag met school op bezoek geweest bij een touroperator die reizen die kant op aanbiedt. Na onze studiereis verleng ik mijn reis door China (Als je er toch bent… ). Daar zit ook een binnenlandse vlucht bij. Ben van plan dit bij Ctrip te boeken. Ook onze contactpersoon bij de touroperator had deze het ook over ctrip. Wel betrouwbaar dus.
Vijf weken voordat ik ging was tot nu toe het laagste punt wat betreft de prijzen van tickets. Beginnen nu weer steeds meer te stijgen…
Als je beslist de allergoedkoopste tickets zoekt, neem dan ook eens een kijkje op Spring Airlines. Zij zijn de Ryanair, oftewel de prijsvechters van de Chinese luchtvaart.
Dat is vaak waar, ja. Ik ben niet bekend met de standaard van de regelgeving in de Chinese luchtvaart dus ik durf niet te zeggen of de ene maatschappij in China significant veiliger is dan de andere.
Voor SA geldt: er worden zoveel stoelen als mogelijk in het vliegtuig geplaatst, wat voor de meeste Chinezen geen grote problemen oplevert. Voor mij waren het echter geen comfortabele ervaringen met een lang postuur. Of zij ook op veiligheid en onderhoud bezuinigen durf ik helaas niet te zeggen. Kijk op Shanghaiist voor meer info over de maatschappij.