Binnenlandse Vluchten China

Hallo,
Heeft iemand ervaring met het boeken van binnenlandse vluchten in China.
( Elong , Ctrip, Travelzen )
Wij gaan 2 juli 2013 voor 3 weken naar China.
Vlucht naar Beijing is geboekt.
Vanuit Beijing vliegen we naar Kunming. ( bezoek Dali & Lijiang)
Vanuit Kunming vliegen we daarna door naar Guilin ( bezoek Yangshuo)
Daarna van Guilin terug naar Beijing.
het gaat dus om 3 binnenlandse vluchten.
Als ik goed ben geinformeerd kun je deze vluchten het best 4 a 5 weken voor vertrek boeken.
De prijzen zijn dan een stuk lager.
Zijn de sites van Elong en Ctrip betrouwbaar ???
Het gaat het met betalen van je vlucht, kan dit met creditcard is dit op deze sites wel veilig.
Kun je daarna je tickets in Nederland uitprinten ?

Hoi,

Volgens mij beginnen de prijzen juist 3 weken voor de vluchtdatum te dalen. Dat is wat ik zelf ook een beetje heb ondervonden met naar tickets speuren.
Op geledraak.nl geven ze elong en ctrip beiden als betrouwbaar op. Dus speur daar anders nog eventjes tussen de antwoorden.

1 like

Ik heb 2 vlichten via Elong geboekt. Wat ik vreemd vind, is dat we geen e-tickets hebben ontvangen, alleen in factuur en het vluchtschema. Toen ik erom vroeg kreeg ik een scan van een papieren ticket gemail. Ik ga er vanuit dat dit zo werkt in China…
Ik heb trouwens niet gewacht met boeken want voor 1 vlucht was er maar 1 per dag en voor de ander 2 per dag. Ik ga niet het risico nemen dat de vluchten vol zijn. Dan maar iets duurdere vluchten.

1 like

Hallo Nienke,

Ik wilde zeggen dat Elong en Ctrip allebei betrouwbaar zijn. Ik heb ze regelmatig gebruikt en nog nooit problemen ondervonden met mijn tickets. Een keer is een vlucht gewijzigd, maar dat werd ruim op tijd en erg duidelijk gecommuniceerd.

Het klopt dat je geen e-ticket krijgt. Ik print meestal de bevestigingsmail uit en neem die mee wanneer ik ga inchecken. Samen met je paspoort is dat genoeg.

Succes verder en geniet van de voorpret!

Bedankt voor je reactie. Het is fijn om te horen dat deze documenten voldoende zijn!

Wij, als chinese/nederlandse reisorganisatie gesitueerd in China Dali, boeken voor onze gasten vele vluchten per jaar in China. Er is geen regel wanneer bepaalde vluchten in prijs dalen (of juist stijgen). Dit ligt aan het seizoen, de route en natuurlijk aan de vraag.
Wij vragen de vluchten aan bij een locale flight office die daarna op het meest gunstige moment de vlucht boekt. Dit kan 2 weken voor de vlucht zijn of 1 maand. Het voordeel van de goedkoopste prijs is voor onze gasten.
In China worden altijd E-tickets gekocht. Inchecken met je paspoort dus. Wij sturen onze gasten wel altijd het “receipt” van de boeking.
Sunny en Gerard
Yunnan Minority Travel

Is inderdaad wel een aparte gang van zaken, maar als GoYvon dit ook zo heeft ervaren zal het wel goed zitten. Is het trouwens niet altijd zo dat je de vliegtickets later binnen krijgt (een week voor de vlucht)?

Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Je krijgt geen ticket hooguit een bevestiging/faktuur. Je boeking wordt in het computer systeem van de carrier geboekt, en dat is het.
Goede reis,

Hou bij Elong je mail in de gaten, bij ons was ook een vluchttijd gewijzigd, krijg je via de mail bericht over.

1 like

Hoe lang van tevoren moet je ongeveer op het vliegveld zijn? Net als in vele landen ongeveer 2 uur? Ik kan hier nergens iets over terugvinden. Gisteravond een binnenlandse vlucht geboekt van Shanghai naar Beijing voor 16 juli via Ctrip. 40% Early Bird korting :slight_smile: Voor ons de meest gunstige tijd ook om te vliegen dus echt de perfecte vlucht voor een zeer goede prijs :smiley:

Hi, voor binnenlandse vluchten sluit de bali een half uur voor de vlucht vertrekt. Het ligt aan de grootte van het vliegveld (en drukte) hoelang het duurt van balie, langs security check, naar de terminal. Neem dus ruim de tijd in Shanghai en Beijing (geen stress).
Soms vertrekken vluchten eerder dan in het schema.
Denk er om, van Hong Kong naar China (en vv) is wel Internationaal, dus dan 2 uur.
Gerard

1 like