Vliegtickets kopen

Hallo allemaal,

Ik zou heel graag weten hoe en waar ik het beste niet al te dure vliegtickets zou kunnen vinden/boeken naar Beijing. Ik heb al een hele tijd gezocht en vergeleken op allerlei sites. Maar ik vind het heel moeilijk. De goedkoopste die telkens weer het meest tevoorschijn komt is met Aeroflot en aangezien ik op zich al niet zo graag vlieg( nare ervaring meegehad), boek ik liever niet met die maatschappij. Ik kom dan zo gespannen aan, terwijl ik mij op de reis en alles wel verheug. Ik moet een retour naar Beijing ‘regelen’ en ontmoet daar anderen met wie ik verder reis en die zorgen voor alles verder dan Beijing. We vertrekken vanuit Beijing op de 17e april en weet niet hoe vroeg/laat, dus leek het mij het beste om te vertrekken op de 14e. We hopen de 29e weer aan te komen in Beijing en blijven daar met elkaar nog t/m de 30e. Dus terug is het voor mij wat meer mogelijk om te ‘schuiven’ met data. De reden dat ik het aan jullie vraag is dat ik wel jaren geleden veel heb gereisd ( heb in India gewoond en gewerkt) maar dan werd alles altijd voor mij geregeld en/of geboekt. En dan ook nog via internet vind ik best lastig. Ook omdat je bij de aanbiedingen niet de bijkomende kosten kunt zien en ik durf niet zo goed door te klikken, mocht ik per vergissing een definitieve boeking in gang zetten!! Ik kan niet al te dure tickets veroorloven. Hartelijk dank alvast voor eventuele reacties.

Hallo Marti,

Je kan via google zoeken naar aanbieders, ik heb zelf onlangs ook een ticket geboekt naar Beijing via world ticket center, had hiermee in het verleden goede ervaringen. Wel met earoflot, wil je low budget zal je toch met earoflot moeten vliegen. (erg…?) Als je dit niet wilt ben je vlug 200 euro meer kwijt voor je ticket.
Daarnaast wat in het verleden gebeurt is is geen garantie voor de toekomst, er zijn tal van positieve en negatieve verhalen die de rond gaan over earoflot maar dat is ook over andere maatschappijen.
Bijkomende kosten waren +/- 45,- + 12,50 uit mijn hoofd. Je kan gerust doorklikken, je ziet vanzelf tot hoe ver je kan gaan. (met goed lezen dan kom je een heel eind).
Succes!

1 like

<<Een kopie van mezelf uit een ander topic>>

Als je geen zin hebt in (bomaanslagen in :paranoid:) Moskou kun je bijv ook via Rome met Alitalia voor € 459 <for travel from 01st June till 30th September 2011, purchase for 31 January 2011>. ITA - Flight tickets - Domestic and international flights Heb verder geen banden met Alitalia, wel mee gevlogen.

Cheers!

1 like

Let verder op dat op 30 april de gouden week begint. Dat betekent dat al vanaf 28/29 april de ‘grote volksverhuizing’ in China op gang komt, met als gevolg dat veel bussen, treinen en vliegtuigen overvol zijn (geen tickets meer te krijgen!) en dat accomodatie vaak vol is en meestal 2x tot soms zelfs 5x zo duur is!

1 like

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels een vlucht geregeld en ook gereserveerd in een ho(s)tel. Ik had er inderdaad niet zo bij stil gestaan dat ik terug vlieg in de 1e week van mei. Maar langer blijven of eerder vertrekken was geen optie. Dus hoop ik er maar op dat ik dan toch gebruik kan maken van de ophaal/wegbreng service van het ho(s)tel. Het zal wel iets duurder zijn op die dagen, net als de kamer, daar ga ik wel vanuit.
Marti