Goedkoopste land in Azië

:vak01:Hi iedereen!

Beetje rare vraag misschien maar kan iemand mij misschien de goedkoopste landen van Azië ‘aanwijzen’…
Heb zelf tot nu toe alleen ervaring met Thailand.
Zoek een soortgelijk Aziatisch land waar ik erg low-budget kan reizen.
Tips, ideeen en alle andere mogelijke relevante info erg gewenst! :thumbsup:
Vast bedankt!:vak01:

Toen ik alleen in Zuid India was kostte me dat 14 euro per dag. En dat was incl. 3x uit eten, vervoer, hotels enz. Was over het algemeen redelijk basic.

India is goedkoper dan Thailand.
Vietnam is duurder dan India.

En wat bedoel je met ‘soortgelijk’? Qua natuur? Cultuur? Toeristische oorden? Wat wil je zien of doen?

Bedankt voor je bericht!
Met soortgelijk bedoel ik qua natuur en cultuur.
En qua reisbaarheid, in de zin van dat het makkelijk bereisbaar is als backpacke’r; veiligheid en beschikbaarheid van OV e.d…

Tja, die veiligheid… Je kan natuurlijk altijd op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn, maar op zich zou dat wel mee moeten vallen.

Beschikbaarheid OV: ik ben altijd overal gekomen waar ik wilde. Soms kost het wat moeite, en vooral veel tijd. In het zuiden reden treinen vaak maar 2x per dag. Bussen gaan vaker, maar zijn minder comfortabel, en gaan net zo langzaam. In het noorden zag ik een jaar geleden dat ze aardig wat asfalt aan het leggen waren. Misschien dat het dan wat sneller gaat.

Natuur en cultuur; ik ben niet in Thailand geweest, maar kan je wel vertellen dat het nagenoeg overal een bende is in India, en het is een bijzonder geïnteresseerd volk die je behoorlijk wat aandacht geeft. Die aandacht kan soms erg vermoeiend zijn, maar het betekent ook dat er aardig wat voor je gedaan kan worden. Heeft het hotel geen restaurant, dan krijg je gewoon de menukaart van het restaurant iets verderop, dan halen ze het voor je, en dan kost het nog steeds weinig.

Nepal is ook erg goedkoop
Zeker alles buiten Kathmandu en ook erg mooi!!!