Azie... Welk land?

Hallo,
Wij zijn met een gezelschap van 5 op zoek naar een leuke vakantie in Azie.
De prijs voor de reis maakt ons niet zo veel uit, belangrijker zijn lage kosten om rond te komen in het land en veel uitstapjes en leuke dingen te kunnen doen. Dus er moet iets te doen en te zien zijn.
Ook houden we van natuur en jungletochen en aparte diersoorten bekijken.
Wie heeft er voor ons tips?
We twijfelen nu tussen India, Sri Lanka, Maleisie en Indonesië
Maar misschien is er iets heel anders waar wij niet aan denken.
Als de onderwaterwereld er ook mooi is, zijn we helemaal blij.:vak02:
Ook misschien mensen die ervaringen hebben met een bepaald hotel of een bepaalde plaats.
Graag een beetje advies hierover

Alvast bedankt!
Groetjes Mirjam

Hi Bootje
Maleisie heeft jungle, een modern hoofdstad, paradijselijke eilanden, snorkelen, maar het is niet echt goedkoop.
India is de goedkoopste, maar vergeet snorkelen, paradijselijke eilanden (tenzij je wat geld -veel - over hebt en dan kun je van Zuid India ( departement Kerala) vliegen naar de Maldives (paradijselijk, maar kostelijk) waar je kunt snorkelen. India is groot en alles gaat veel tijd in beslag nemen ( 1 dag om geld van mijn “Visa” af te halen!). De bezienswardigheden zijn ver uit elkaar, omdat een groot land is.
Indonesië is ook groot; als je jungle wilt, moet je een binnenlandse vlucht nemen van Jakarta naar Kalimantan (de Indonesische kant van Borneo die hoort bij Maleisië); als je cultuur, paradijs, uitstapjes en snorkelen wilt, dan moet je naar Bali.
Sri Lanka is een klein India, waar snorkelen ook mogelijk is. Daar zijn ook uitstapjes te doen, jungle, theeplantages, verschillende klimaten en niet zo duur.
Waar dan ook je gaat, ga in de regenseizoen (doe ik altijd): de prijzen zijn overal laag (hoe dan ook moet je onderhandelen - “Asian way”), weinig toeristen en je moet geen schrik hebben voor de regen: toen ik in Bali was, na 3 dagen wist ik dat om 15 ging regenen, kort maar hevig, en daarna de zon kwam gewoon terug…en zo was iedere dag…klokslag 15 uur ! Als je voor Bali kiest, ga naar Singaraja - Lovina, de noorden van Bali; geen hagelwitte stranden, maar meer authentiek en een pak minder toeristen; het zuiden is voor surfers, dus…“good-bye” snorkelen! plus criminele prijzen.
Ik hoop dat ik een klein idee gegeven heb; nog vragen? graag antwoord.
Groetjes
Sopirla>>>