graag zou ik wat rondreizen in Z amerika maar dan zo goedkoop mogelijk. welke zijn de goedkoopste landen om dit te doen en kan ik daar gewoon veilig liften zonder enige problemen ?
vind ik er makkelijk slaapplaats bij mensen wanneer ik een basiskennis heb van het spaans (maar ook niet meer) ?
kortom: waar en hoe moet ik reizen (desnoods te voet) om zo goedkoop mogelijk iets van Z-amerika te zien ?
Zou met dat liften zowieso erg op passen. Ik woon zelf in Mexico maar zal hier niet graag liften. Lijkt me geen goed idee. Bus vervoer is goed te doen hier en niet erg duur. Ben ook twee maal in Peru geweest en ook daar raad ik je af om te liften.
Ik wil niet zeggen dat mensen niet te vertrouwen zijn maar ik zou zelf het risico niet nemen.
Misschien is het handigger om eerst wat te werken in Nederland en wat geld te verdienen voor dat je gaat. Op dit moment is de euro erg sterk en als wat je in euro’s verdiend is ongeveer dubbel zoveel waard in zuid amerikaanse landen. Dit is even in het algemeen. Natuurlijk zijn er landen waar voor dit niet op gaat.
hi, wanneer je gaat liften en wanneer je regelmatig bij mensen thuis wilt slapen, wat beide prima kan, zorg dan dat je kennis van het spaans op een redelijk goed nivo is. bovendien opent het zóveel deuren, wanneer je het spreekt.
bolivia is het goedkoopst, chili is het duurst en de rest zit er tussenin. leen eens een boek van Z-A (de LP bijvoorbeeld), hier staan veel nuttige tips in, ook een idee van budget.
liften kan in chili en argentinie prima. in de andere landen kan het ook wel (colombia en venezuela zou ik niet doen), maar lift nooit alleen! verder is het goed en logisch wat Wouter schrijft, ga eerst wat verdienen en voorlichting zoeken. je tent meenemen is ook een optie, in chili en argentinie kun je veel kamperen, mn in patagonie.
overigens is het busvervoer in ZA spotgoedkoop.