Wij zijn twee van de velen die spaans gaan leren en midden amerika gaan verkennen. Wij zitten niet super ruim in ons tijd, dus leren nu vast wat spaans + in guatemala o.i.d. 2 weken.
We willen ook ongeveer 2 weken vrijwilligers werk doen. Sites zat daarover, maar… ik wil niet lullig doen, maar wat kost vrijwilligerswerk veel geld en tijd! Er moet toch ook een ergens zijn waar je mensen blij kan maken met 2 weken extra hulp van 2 personen die een half woord spaans spreken? Wie o wie weet waar wij mensen hiermee blij kunnen maken in midden amerika? Wij vertrekken in januari 2005 voor 3 maanden die kant op.
Alvast bedankt,
In Guatemala en vooral in Antigua zijn genoeg projecten waar jullie zeker kunnen gaan werken! Ook al is het ‘maar’ voor 2 weken! Het makkelijkste is toch echt om dat terplaatse zelf te regelen. Dat gaat echt heel erg makkelijk en bovendien kun je het project zelf bekijken en zien of het je aanspreekt of niet.
Hoi mensen,
Ik ben ook zoekende naar projecten in Z-Amerika, mijn voorkeur is Mexico. Ik begin wel in Quatamala voor een spaanse curcus, is echt te betalen en daar makkelijk te regelen, een prettige bijkomstigheid is kost en inwoning.
Mariekee, mijn vraag aan jou hierbij is …
Wat voor een projecten zijn daar en heb jij daar ook aan deel genomen? Ik ben op zoek naar projecten zoals bijvoorbeeld met straatkinderen / weeshuizen, ivm met mijn stage voor een periode van 5 maanden. Ik ben inderdaad van plan om het daar ter plekke te regelen, maar ook wel spannend idee of dit te realiseren etc…?
Misschien heb je nog een tip of ervaring?
Groetjes Femke