Ik ben van plan om binnenkort te gaan reizen door europa voor minimaal een maand. Wat ik wilde weten is waar je het goedkoopste kan slapen. Ik kan geen plaatsen noemen omdat ik veel steden wilt bezoeken, maar bestaat er iets goedkoops voor mensen op doortocht? Hotels kosten minimaal 40 euro per nacht en dat wordt dus veels te duur.
Ik ben van plan om eerst door een gedeelte van oost-europa te reizen om vervolgens naar zuid(Italia,Griekenland,spanje) door te reizen.
Voor verdere tips mag je natuurlijk ook reageren:) over wat wel en niet mee te nemen bijvoorbeeld.
p.s. Ik ben van plan alleen te reizen omdat niemand in m`n omgeving wilt en tijd heeft. Maar mocht iemand dit lezen en ook zin hebben je ben welkom:D oja ben een jongen van 21 jaar.
Misschien is dan handig om een tent(je) mee te nemen, in verschillende landen mag je vaak wild camperen. De camping is altijd nog goedkoper dan de hotel of jeugdherberg.
wat ik graag doe is slapen in een hostel in een dorm. Dan lig je met een aantal mensen op 1 slaapkamer. dit varieerd tussen de 4 en 30 mensen. Zo heb ik in boedapest geslapen voor 10,- per nacht en in bratislava voor 7,- euro en in praag voor 9,50 per nacht. in edinbrugh voor 14 euro. Dit heb ik gedaan in de winter. Als je in de zomer gaat ben je wat meer kwijt.
Het gezellige aan een dorm is dat je mensen leert kennen, en samen ook dingen kan gaan ondernemen. Dit is heel handig als je alleen op reis gaat.