Ideeën voor een leuke maar goedkope stedentrip in Europa

Hoi allemaal!!

Voor dit schooljaar probeer ik een leuke stedentrip te organiseren en ik ben benieuwd of mensen een leuke tip hebben voor mij kwa bestemming!
Het moet wel een beetje goedkoop zijn, want ons budget is beperkt.
(80 euro).
De stedentrip is ongeveer 2 dagen, de overnachting zal gewoon in een hostel zijn.
De bestemming moet ook binnen Europa zijn!

Als jullie leuke ideeën hebben, laat het mij weten! :slight_smile:

Alvast bedankt,

Groetjes, Tessa

Is dat 80 euro per persoon? En moet je voor dat geld ook de reis erheen, de overnachting en het eten betalen? En vanaf waar reis je? Bijvoorbeeld vanuit Rotterdam is Antwerpen niet zo ver weg, maar vanuit Groningen kun je misschien beter naar Duitsland.

Dan kom je al gauw op een stad binnen Nederland, België of Duitsland net over de grens uit, of een Eurolines busrit met hostel en zelf koken. Of misschien vind je op sites als D-Reizen, PeterLanghout, Kras en Arke enzo, wel leuke deals voor een trein + hotel, of een vlucht + hotel, iets verder weg. Oostelijk Europa is goedkoop qua eten en drinken. Ook Berlijn is niet zo duur om te eten (voor 6 tot 10 euro heb je een hoofdgerecht) en superleuk, maar 2 dagen zijn wel veel te kort voor zo’n verre reis. Voor Berlijn zou ik minstens 4 dagen nemen maar dat past denk ik niet in jullie budget.

Vermijd sowieso Scandinavië, Londen, Parijs, dat is allemaal erg duur (eten en drinken).

Mocht je interesse hebben in www.Couchsurfing.org (gratis logeren bij mensen thuis), en liften (www.hitchhikers.org) dan kan dat geld besparen, waardoor je misschien toch wat langer weg kunt. Let wel op je veiligheid.

Ik weet niet wanneer jullie willen gaan, maar in de zomer is er meer te beleven in de buitenlucht en kun je je de hele dag vermaken op straat en in parken. Maar als het koud en guur is, zul je eerder naar musea en cafeetjes willen gaan, wat geld kan kosten.

Succes!

Hallo,

Brussel is erg leuk, maar ook bijv Lille. Niet al te ver weg en er zijn ook (jeugd) hostels. Je kan er makkelijk per trein naartoe en er is veel te zien en beleven in de stad. En een stokbroodje kopen op de markt is absoluut niet duur, dus picknicken in een park is ook een goedkope oplossing.

Neem ook eens een kijkje op www.nshispeed.nl/ een kaartje Dusseldorf is er al voor 19,-

Jah klopt! We hadden al gekeken naar NS Highspeed! De keuze is nu tussen Oxford en Berlijn! Bedankt voor jullie tips! :slight_smile:

Oxford voor mooie oude straten, de universiteitsgebouwen, studentensfeer, typisch Brits.

Berlijn voor hippe art scene, ruige geschiedenis en interessante musea, goedkoop eten, top nachtleven. Heel anders dan de rest van Duitsland! Niet heel mooi maar wel heel cool. Ich liebe Berlin! Tips over Berlijn op mijn website onder Travel.