goedkoop reizen? + van Cairns naar sydney alleen wat is dan de beste optie?

even een vraag: IK ga 4 weken naar Australie in November en zou graag zo goedkoop mogelijk willen reizen maar heb geen idee waar ik ongeveer rekening mee moet houden qua kosten… Kan iemand mij vertellen hoeveel ik ongeveer er dag kwijt ben?

Vraag 2: Ik reis alleen en wil graag van Cairns naar sydney reizen… wat is de beste en leukste manier?

De bus is een optie. koop een pas voor een x-aantal dagen en hop-on, hop-off nadat je bepaald hebt wat je per se wil zien. Dan zijn er backpacker tours waarbij je je ook geen zorgen hoeft te maken om overnachtingen, wat je bij een bus pas natuurlijk wel moet. Kijk eens hier en mail ze eens. http://www.backpackertours.com.au/ Ze hebben een 16-daagse Sydney to Cairns Flexi tour. Die zal andersom ook wel bestaan. En wellicht is die zo flexibel dat je de reis onderweg kunt onderbreken en een paar dagen later met een volgende tour weer door kunt.
Google eerst eens op bus pass australia en kijk vervolgens op www.hostelworld.com, hosterbookers. com en hostelz.com voor prijzen in verschillende plaatsen langs de oostkust. Dat is alvast een beginnetje. Reis je toevallig alleen of is dat een bewuste keuze. Anders kun je ook een oproep voor een reisgenoot/genote doen. Succes

1 like

Goedkoopst en met zekerheid is vermoedelijkeen kilometerpas van greyhound. Leuker en uiteindelijk mogelijk goedkoper is deels een kmpass kopen en voor het andrre deel maar zien: meeliften, lokale busmaatschappijen, enz.
Reken op zo’n1500 euro per maand. Ligt naturlijk aan de manier hoe je leeft. Ga je buitenshs eten, drink je vaakeen biertje, enz.