Goedkoop Eilandhoppen, is het mogelijk?

Hallo,

ik vlieg komende zomer naar Istanbul en mijn retour ticket is vanaf Athene omdat ik naast het proeven van cultuur in Istanbul graag de Griekse eilanden wil leren kennen. (ticket was maar 100 euro:))

Nu is de makkelijkste manier om van Istanbul in Athene te komen natuurlijk het vliegtuig (voor zover ik snel even heb gekeken hoef je daar niet meer dan 75 euro voor te betalen). Graag zoek ik de uitdaging of het mogelijk is om via eilanden in Athene uit te komen.

Voorwaardelijk is dat dit betaalbaar moet blijven. Ik zag bijvoorbeeld dat je voor een simpele en korte oversteek van Izmir naar Chios al 25euro pp voor een enkeltje betaalt. Verder vind ik het lastig om bootreizen van het Turkse vasteland naar Griekse eilanden te vinden. :frowning:

Ik heb wat gelezen hier en rondgekeken en de eilanden Paros en Naxos spreken me erg aan. De hamvraag is echter, hoe kom ik hier? Anek lines lijkt vrij goedkoop te zijn voor deze 3 eilandjes onderling maar alsnog mist de grote oversteek van maar in iedergeval naar Athene.

Ik hoop hier tips te krijgen van mensen die hier ervaring mee hebben en inmiddels handige tips hebben die mij helpen mijn zomervakantie te plannen:)

is er een budgetverbinding tussen Paros (Naxos of Syros) en Athene?

wat ik inmiddels heb gevonden:

• bootretour Athene - Paros (130euro)
  • boot retour Paros - Syros (15 euro)
  • boot retour Paros - Naxos (32 euro)
    het schijnt mogelijk te zijn om met Olympicair goedkoop te vliegen als je in het weekend boekt en dan zeggen ze (even zien natuurlijk of dat in de zomer ook geldt)
  • athene - Syros (53 euro)
  • Syros - athene (32 euro)

het verbaast me echter hoe duur het lijkt om op paros te komen en ik meen dan ook dat het goedkoper moet kunnen…:zon02:

Een Economyticket Paros - Piraeus kost bij Blue Star Line 24,50€ pp als je de rechtstreekse lijn neemt (Met de ferry Blue Star Ithaki). Let wel : dit is na 15 augustus en slechts 3 x per week. Vertrek om 01.30 in Paros / aankomst 05.40
Eenzelfde ticket maar voor Paros - Piraeus met één van de ferry’s Blue Star Naxos of BS Paros kost 30€ pp. Vertrek 19.45 / aankomst 00.05

1 like

Dank je!
kan ik er vanuit gaan dat de boot minder vol is (althans ruime kans dat ik ter plekken een ticket kan kopen met weinig risico dat die vol zit) omdat deze minder frequent vertrekt? 24euro is een mooi prijsje!

Kan je dat economy ticket bij het gros van de ticketbureautjes kopen in de buurt van de haven of zit daar verschil in?

Meestal ga ik de avond voor vertrek of een halve dag voor vertrek langs bij een van de ticketbureautje en koop daar mijn ticket. Je geeft gewoon je bestemming op, of welke ferry je wil nemen (alos er meerdere zijn met dezelfde bestemming). Zij vragen zelf welk soort ticket je wil (Economy of andere). Je naam opgeven, betalen, je ticket wordt afgedrukt en klaar is Kees.
Meestal vragen ze ook nog hoe ze je kunnen bereiken (mobiel nummer) zodat ze je kunnen verwittigen als om een of andere reden de afvaart zou verlaat of afgelast zijn (wat we niet hopen natuurlijk).

Nogmaals dank!

Even de website van het see kayaken gezien… wow! ziet er heel gaaf uit!

weet je, of iemand anders, of je op de eilanden een rijbewijs nodig hebt om een quad te huren en zo ja of je die dan ook minimaal een aantal jaar moet hebben?

Als je via de Griekse eilanden van Turkije naar Athene wil zijn er volgens mij verschillende mogelijkheden.

Vanaf het Turkse vasteland moet je volgens mij op Chios, Kos en Rhodos kunnen komen en misschien nog wel meer eilanden. Van daar kun je weer tickets boeken naar andere eilanden.

Weet niet precies wat dan de mogelijkheden zijn (zou je even moeten zoeken), maar kwam afgelopen najaar 2 meisjes uit de VS tegen die van Thira (Santorini) naar Rhodos gingen, volgens mij een lange trip, dat kan dus ook andersom en dan van Thira kan je makkelijk naar Paros en Naxos.

Volgens mij heb je alleen naar de prijzen van de snelle catamarans gekeken, want de langzamere ferries zijn een stuk goedkoper. Zo betaal je voor een ticket Paros - Naxos €7,50 met Blue Star Ferries.

Genoeg keuzes, probeer ook een dag of 3 over te houden voor Athene. Er is heel veel te zien en een erg leuke stad.

Je moet gewoon je rijbewijs kunnen voorleggen.