Veerboot boeken Cycladen zomer 2011 voor Pireaus, Santorini, Naxos en Paros

Hoi,

Ik wil samen met vriend gaan eilandhoppen van de zomer in Griekenland.
We vliegen op Athene, willen dan naar Paros, Naxos en Santorini. Intotaal 18 dagen. Als iemand nog suggesties heeft om een eiland te veranderen hoor ik het graag.
Ik wil alles zelf organiseren, omdat dit volgens mij een stuk goedkoper is.
Maar wat mij niet lukt is om zelf de veerboot te regelen. Heeft iemand hier ervaring mee? De website van Blue Star Ferries werkt niet goed en ook bij andere lukt het mij niet om het juiste schema in te voeren, terwijl er wel die dag wordt gevaren.
Ik hoor heel graag of iemand hier ervaring mee heeft en hoe zij dit hebben gedaan en tips ed.
Alvast bedankt!

Groetjes Sarah

Ga al een paar jaren hoppen en nog nooit problemen gehad om ferrytickets ter plaatse te kopen.:zon02:

Sarah,

ik ben in die richting ook een vakantie aan het plannen en heb ook moeite met het vinden van ferrietickets.

op deze site kan ik wel goedkope tickets vinden, alleen kan je ze alleen ophalen in griekenland (misschien mogelijk na aankomst) of voor 33euro op laten sturen.
maar ook dit moet vast goedkoper kunen.
met bovenstaand ticket heb je voor 74 euro en retour pireaus - paros…

@ Patrick:
super om te horen dat bij jou alles gladjes is verlopen! Misschien is het een idee als je een tip geeft over welke maatschappij je bijvoorbeeld hebt gebruikt om de minder ervaren hier een beetje op weg te helpen.

1 like

Hoi TDoornbos,

Bedankt voor de tip. Ik ben toevallig afgelopen weekend weer druk aan het zoeken geweest. Op de website van blue ferries is het lastig om een rondreis te boeken.
Via deze website ging het wel erg goed, zie je de tijden en de prijzen:
http://www.greece-ferries.com/nl/domestic_routes.asp
De hotelletjes was ik van plan te boeken via booking.com

Als iemand leuke tips heeft voor Paros, Naxos of Santorini hoor ik het graag.

Volgende maand worden de lijndiensten en routes goedgekeurd (of niet) Dan is het verstandiger ferries te boeken. Vorig jaar eilandhoppen gedaan; in april de ferries geboekt via Paleologos. Je krijgt dan een overzicht van alle lijndiensten van en naar de eilanden. Als je dit nu wilt vastleggen is het overzicht nog lang niet compleet.

Vorig jaar eilandhoppen; en wel per vliegtuig naar Santorini, per ferrie naar Paros(antiparos), Naxos, Syros en weer terug naar Santorini.