Goede site over OV info te Thailand

Wie weet er een goede (duidelijke) site over het OV in Thailand.

Ik kom vanalles tegen, maar heb t idee dat er niet veel sites hetzelfde “zeggen”.

Er zijn bijvoorbeeld een aantal dingen die ik wil weten,

De nachttrein naar Surat Thani vanaf Bangkok. Waar in Bangkok vertrekt deze? En hoelaat? En de prijs? Komt vervolgens aan in Surat thani, en dan? Ik wil graag naar Samui. Hoe kom ik vanaf het station bij de ferry, waar gaat de ferry (zover ik kan zien zijn er meerdere ferrys namelijk) en hoe laat?

Bestaat er bijvoorbeeld zoiets als een Thaise 9292ov.nl?

T zou fijn zijn als er een site (of meerdere) is die me dit allemaal kan vertellen. Natuurlijk weten ze hier op het forum ook veel. Maar vind het gewoon zo niet nodig om voor ieder wissewasje, reisje, prijsje etc een topic te openen.

Ben me nu nog aan het orienteren wat onze reis betreft. Wil graag weten wat de mogelijkheden zijn.

Nou ja, alle info is welkom.

die is er dus niet.
In trouwens geen enkel aziatisch land-dat soort 9292 sites bestaan enkel in landen waar de plaatselijke mensen het OV slecht vinden, zoals NL of BE. Zelfs Duitsland heeft er eigenlijk geen, Zwitserland, Tsjechie weer wel.
bijna alles wat je vraagt zijn de stdd vragen die in echt elke reisgids staan-ja die dingen bestaan nog steeds in dit www-tijdperk. en bovendien merk ik dat veel nognietkomers naar hier in angst+paniek raken over alles wat in de praktijk ongelofelijk blijkt mee te vallen. ieder rept altijd van die aardige Thai-je hebt toch ook nog een mond om hier te vragen? dan kan je er nog meer ontmoeten.
voor korte busreizen herhaal ik maar weer eens (al zijn er talloze srietiesie op dit forum die dat niet aandurven en vinden dat het blijkbaar anders veels te eng is): ga naar het busstation, kijk wat hulpeloos-en binnen het uur ben je op weg. en voor de wat meer securen: de placeyoustay heeft het ook al 12345 keer gehoord en verteld-vaak hebben ze er in kleinere plaatsen zelfs nog die ouwerwetse info-boeken waar het in staat.
je haalt je problems nu in je hofie die in de praktijk totaal geen problems blijken te zijn. Als je met je slaperig hofie uit die veels te late trein in Surat stapt zijn er 10tallen gidsen die jou allemaal een kaartje willen verkopen en de bus aanwijzen. als dat nou ook eens zo in NL zou kunnen!
Kortom: wat minder NL angst mentaliteit en wat geloof in de medemens-en het komt allemaal uitstekend prima en nog in orde.
Of durf je in NL ook nooit iemand te vragen of het bus 1 of 3 is die je moet nemen en hol je eerst naar een webwinkel?

als dit bovenstaande toch veels te eng blijft-dan kan je het proberen op
thaitransit.blogspot.com - dan forum.
Ik ken die Australier die het runt-maar omdat het niet zo veel bezocht is, duurt het wel voor er antw. komt.
Zelfs het pas 1 keer geweeste wwzr-publiek weet de presiese antw wel op de vragen. als je vragen echt nu en niet pas dan moeten worden opgelost en je die reisgids maar slappewatjes vindt

http://www.railway.co.th/english/index.asp dit is de site van de treinen in thailand.
http://www.sawadee.com/transfer/ en deze site klopt volgens mij wel redelijk met de bustijden en prijzen. maar er zijn nog wel meer tijden dat de bussen vertrekken hoor, ik denk dat dit de tijden van 1 maatschappij zijn. en er zijn er heel veel.

en dan je vraag over waar en hoe je vertrekt. het gaat allemaal vanzelf, het is niet zo moeilijk als dat je nu denkt. maar op www.lonelyplanet.com of in het boek van lonelyplanet kun je heel veel informatie vinden over hoe je ergens moet komen.

Dank!

Bkkflyer, ik ben niet bang, ik weet hoe t daar werkt, ben er geweest;-) Maar dus nog niet aan de kant van Samui. En dat het allemaal vanzelf gaat dat weet ik wel. En als het niet vanzelf gaat heb ik idd ook een bekkie, een bekkie waarop ik niet ben gevallen. Want ook al kijk je niet hopeloos, van alle kanten is vervoer beschikbaar, haha!

Ik had mijn vraag misschien anders moeten formuleren. Want zoals nu, denken mensen (vooral jij!) dat ik het niet weet, niet snap, niet durf of whatever.

Beetje jammer eigenlijk, dat jij zoveel weet wil dus niet zeggen dat een ander het ook weet! Dat jij zo makkelijk bent wil niet zeggen dat een ander het ook is. Komt nu een beetje op mij over dat je er maar vanuit gaat dat ik dom bent, net zoals je reisgidsen opmerkingen. Heb er hier namelijk behoorlijk wat in de kast staan, pik er ook regelmatig info uit. Maar omdat reisgidsen vaak lang niet zo up to date zijn als het internet, kies ik voor beiden. En met internet bedoel ik ook forums zoals dit. We zijn er toch om elkaar op weg te helpen?

Maar waarom mijn vraag, dat ik op Samui kom dat weet ik wel zeker! Maar het gaat mij even om de tijd die ik kwijt ben. We hebben dit maal niet zo lang om in Thailand te verblijven. Vliegen is het snelst! Maar vind dat duur! Misschien voor de lagere prijs eerst naar Surat thani en dan verder, maar die nachttrein leek me ook wel wat. T kost je niets zeg maar qua tijd want anders slaap je ook. En het lijkt me eens leuk om in Thailand met de trein te gaan. Daarom zou ik een tijdschema wel prettig vinden.

Maar ik zal ook zeker eens op de site kijken van die Australier!

Oja, Frankrijk heeft ook een ov site, en daar werkt t ook prima! Althans ik heb daar nooit klachten gehad! DL weet ik niet, wel met treinen maar met bussen, metro’s etc weet ik niet.

Kijk dit bedoel ik! Een recente “officiele” tabel. Sawadee ken ik, daar heb ik in het verleden ook wel het eea afgeplukt.
Hey maar dat lonelyplanet op internet ook info geeft! Dat wist ik niet! Dacht dat je daar alleen maar boeken kon kopen! Haha, zo zie je maar, ik moet niet denken;-)