Ik heb net een treinreis geboekt van Bkk naar Surat Thani met de nachttrein, maar kon helaas geen totaal pakket boeken (trein/bus/ ferry) naar Samui. Nu moeten we het dus zelf zien te regelen vanuit treinstation ST. Wij zijn bepakt en met een kleintje van 4 (wel avontuurlijk ingesteld, maar tot een bepaalde hoogte). Is het goed te doen om vanuit de trein een bus te vinden naar Donsak pier voor de transfer naar Samui en welke ferry is aan te raden. Kreeg als tip Lomprayah, maar ook Raja en Seatran. Zie dus door de bomen het bos niet meer… Hoe dus het snelst en makkelijkst te komen vanaf de trein op Samui?
Maak je daarover maar geen zorgen als de trein stopt dan staan ze al te schreeuwen waar je heen wilt en als je zegt waar je heen wilt en met wie dan komt alles goed, je wordt dan meegenomen naar schuin tegenover het station naar diverse cafe’s en daar kun je een ticket kopen en wordt je op de bus gezet. Komt allemaal soms wat choatisch over maar het komt altijd goed.
Als je op tijd bent zou ik lomprayah nemen, als het erg slecht weer is niet want dan zit de halve boot te kotsen. In dat geval zou ik Raja of seatran nemen dit zijn grote car ferries die doen er wel langer over.
Hebben wij 3 jaar geleden ook gedaan met onze jongens. Je hoeft niets te vrezen. Als je aankomt staan ze inderdaad al te roepen en wijzen ze je de weg.