Nu in Thailand, advies nodig :)

He allemaal, ik ben nu in thailand en het is hier super rustig.
Op 13 juni vlieg ik van Bangkok naar Surat Thani waar ik om 16:00 aankom. het vliegveld ligt buiten Surat thani, nog verder weg van de Don sak pier waar ik de boot wil nemen naar Koh Samui.

Ik zag dat de laatste ferry van Don Sak pier om 18:00 vertrekt. Is het te doen om daar binnen 2 uur te komen? Ook met het oog op de kosten? Hoe kan ik me het beste verplaatsen van het vliegveld naar de Don Sak pier? Moet ik eventueel een andere pier kiezen? Ik hoorde dat er nog twee andere zijn.

En als laatste, hoe verplaats ik me savonds laat van de pier op Koh Samui naar Chaweng beach? Ik hoorde dat die taxibussen dan een paar 100 bath rekenen (after dark).

Kan iemand me helpen?

:slight_smile:

Boot haal je denk ik zonder problemen.

Veel plezier.

volgens mij gaat de laatste boot om 1900 naar samui.

op het vliegveld kun je een bus boot kaartje kopen naar samui.

over taxi’s op samui weet ik niets.

Rekenen woekerprijzen ten opzichte v/d rest van Thailand.

heb ik ook gehoord maar als ik naar samui ga,is zelden, dan huur ik meestal een motorbike of laat mijn vrouw een taxi regelen.

Normaal als je een taxi huurt met driver in Koh samui(5 a 6uurtjes)ben je ongeveer 1800bath kwijt.
Als je met meerdere personen door Koh Samui trekt kun je eventueel de taxikosten delen.

Komt me bekend voor…trouwens met 10 v/d 10 zaken als het om geld gaat of waarbij ze maar beter niet me blanke behaarde lichaam kunnen zien.

Dank voor de reacties!

Don sak pier is ongeveer 40km verwijderd van Surat Thani,naar mijn weten heeft “Racha ferry boten” 7x daags een overtocht naar Koh Samui.
Eerste boot richting Koh Samui vertrekt om 8:00am en de laatste om 19:00pm.
De boottrip duurt ongeveer 11/2uur en je betaalt denk ik:50of 55bath.

het is meer dan 50 baht kan ik je vertellen, seatran heeft ook een car fery naar samui.

Dat kan Baco!! het is al een tijdje geleden dat ik deze boot richting Koh Samui heb genomen,dus zal het wel iets meer zijn dan 55bath dat je moet betalen voor de overtocht.