Goede Backpacks ( Nomad misschien??)

Hallo Iedereen,

Aankomende zomer ga ik een maandje door Thailand Backpacken en moet dus m’n eerste Backpack kopen. Heb er al een aantal geprobeerd maar dat waren vooral dure van 180+ euro. Ik zoek wel een redelijk sterke confortabele backpack. Nu heb ik er 1tje van Nomad gevonden. Is dat een goede merk?
En moet ik dan een 55 L of 70 L nemen. Dit is wat ik plan om mee te nemen :

• 3 tanktops, 3/4 polo’s/t-shirts en 2 lange overhemden
  • 2 lange broeken 2 korte en 2 zwembroeken
  • een dunne vest
  • Poncho, teenslippers en een paar gympen
  • Fiber handdoekje en badspullen
    -Daypack, kleine camera en misschien een tablet pc.

De backpack die ik zoek ligt onder de 140 eu en is een frontloader. Tips zijn altijd welkom :smiley:

Gr.

Chris

Nomad is een prima merk, mijn backpack uit 1997 gaat nog steeds mee. Ik heb er een keer een jaar mee gereisd, en daarna nog vele maanden op losse reizen, en ook al 2x uitgeleend.
55 liter is ruim genoeg voor Thailand. 40 liter zou zelfs nog wel kunnen. Eventueel kun je losse lege vakken erbij kopen voor als je van plan bent om daar veel kleding of souvenirs te kopen; die vakken kun je eventueel later aan je backpack vastmaken.

Wildebeast (van Perry Sport) is ook een prima en betaalbaar merk, ik heb diverse kleinere tassen van dat merk en die zijn ook niet stuk te krijgen, en wel comfortabel.

Belangrijk is dat een backpack lekker zit op JOUW rug, dus altijd passen in de winkel en advies vragen aan een verkoper.

Frontloader is wel veel handiger. Ik heb nog een backpack die ik alleen van boven kan vullen, en alleen het onderste kleine vak kan ik van voren openen. Met mini slotjes kun je de rits dichtdoen als je bijvoorbeeld een lange bus- of treinrit maakt.

1 like

Ik heb sinds 1999 een Nomad backpack. Ik ben twee keer langer dan een half jaar weggeweest, plus een aantal trips van meer dan 3 maanden.

Je moet tassen inderdaad passen. Pas ook met gewicht erin. 70L is écht teveel, dat zou ik zeker niet doen. Je moet het ook meeslepen. 40L zou ik ook niet doen, misschien je is volgende bestemming wel een bestemming waar het kouder is, en waarvoor je meer en dikkere kleding mee moet nemen.

Ik heb geen frontloader, en ik mis het absoluut niet.

1 like

Mijn vriendin gebruikt een frontloader (Active Leisure), met een tweede kleiner vak onderaan, maar moet 'm wel altijd compleet vullen. Doet ze dat niet, dan trek je 'm met de riemen krom als een banaan. Daar hebben ze allemaal iets of wat last van.

Ik heb zelf een 65+20L, waarvan die 20 liter makkelijk wel of niet te gebruiken zijn. Deze kocht ik vanwege de diverse kleding voor warm en koud weer tijdens een reis. Ik gebruik 'm momenteel in Nicaragua, maar merk dat die 65L teveel zijn. De rugzak kan niet kleiner, wat een losjes zittend bovenstuk geeft. Kies het + gedeelte daarom liever in het midden, zodat je ook met minder bagage toch een strakke rugzak hebt.

1 like

Ja ik heb hem gepast, maar eerlijk gezegd voel ik niet veel verschil met velen andere die ik gepast heb, zelfs die van 200 euro.
Tja als Nomad toch redelijk sterk is verder haal ik deze gewoon denk ik.