Vinden jullie van de hierboven vermelde maatschappijen de service,stiptheid alsook de veiligheid:goed of slecht? stem in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen!
bkk airways slecht omdat hun prijzen vanaf/naar samui zo aso hoog zijn
Liever duur gevlogen dan niet aangekomen, Baco.
Na de landing op het oude vliegveld van BKK zag ik 5 stuks 1-2 go vliegtuigen van het type waarmee ik vloog op een rij staan. Bij alle toestellen ontbraken er verschillende onderdelen, ik trok de conclusie dat ik in een bouwpakketje had gevlogen. Misschien een verkeerde conclusie ? Wie het weet mag het zeggen.
Als ik vanaf BKK had gevlogen, en ik had die 5 toestellen zien staan, was het flink zweten geweest…
Hans.
bkk airways maakt misbruik van hun monopolie op samui.
want een vlucht bkk phuket is de helft, zoniet goedkoper, dan een vlucht bkk samui en de afstand verschilt niet veel
Op een druilerige regendag in chiangmai hadden we besloten om het goede weer te gaan opzoeken in Phuket.
We kochten twee tickets bij one Two Go en we zouden via Bangkok doorvliegen naar Phuket.Toen we aankwamen aan het Vliegveld in Chiangmai stond er al behoorlijk veel wind!Ik dacht dat zal weeral een vlucht met hindernissen worden(turbelency)en mijn vermoeden werd bevestigt er werd omgeroepen via de boordradio dat er veel wind was en dat we onze gordels gedurende de 55minuten vlucht naar Bangkok moesten aanhouden.
We waren vertrokken,we waren nog niet in de lucht of de eerste luchtzakken begonnen me parten te spelen.Ik zag rondom me,dat er verschillende pasagiers met klame handjes de stoelen vastpakten,ook zag ik dat er nerveuze boordpersoneel rondliep ook de cockpitdeur stond tijdens de vlucht open(viel me op)zag ook dat er iemand van het boordpersoneel aan het bidden was(met eigen ogen gezien)
Eindelijk we waren aangekomen in Bangkok,we moesten nog 20minuten wachten eerdat we konden doorvliegen naar Phuket.
Mijn vriendin zegde dat ze heel bang was toen hebben we besloten om het vliegtuig te verlaten en s’anderdaags onze reis voor te zetten richting Phuket.
Toen we aankwamen in het hotel ,ging mijn vriendin een douce nemen,ikzelf nam een koud singhaatje uit de ijskast en zette me voor de televisie.Ineens zag ik beelden van een vliegtuig dat was gechrast juist voor de landingsbaan in Phuket.
En ja hoor,het was het vliegtuig van One Two Go dat naar beneden is gekomen waar wij normaal hadden opgezeten.
Ik zag op mijn boording ticket OG269 ik vergeleek dit met het gechraste vliegtuig en het kwam overeen.
Dat noem ik door het oog van de naald kruipen,toen ik de beelden zag op tv ging er door mijn lijf een siddering(angst)toen ik mijn vriendin riep,begon ze histerisch te wenen,16 september 2007 zal die dag nooit meer vergeten.
Nu wat betreft deze maatschappij,One-Two-Go is al vaker negatief in het nieuws geweest. Dit met berichten over lange vertragingen, overboekingen en zelfs bemanningsleden die bij het landen en opstijgen op de grond moesten zitten vanwege plaatsgebrek.
Ook vliegen ze(vond ik)met wel heel oude “doodskisten” neen ikzelf vlieg nooit meer met 1 2 go!!
Zij er nog mensen die problemen hadden met One Two Go? wat vinden jullie van deze maatschappij?
dat was een narrow escape george er moet een engeltje op je schouder hebben gezeten die dag.
maar het is het risico en helaas tevens de enige zekerheid die je hebt tijdens vliegen je komt altijd weer beneden.
Denk er soms nog aan als ik die ouderwetse toestellen zie staan op de tarmac in Chiangmai!
Nu een tijdje geleden dacht 2jaar geleden,nam ik een vlucht met Thai Airways van Bangkok naar Ubonratchatani,het vliegtuig kon niet landen wegens slechte weersomstandigheden,het toestel is dan uitgeweken naar Khon Kaen.
Het zou daar gaan tanken en terug vliegen richting Ubon!
Wel Baco,het angstzweet kwam bij mij opzetten,ben alleen uitgestapt uit dit toestel.
12Go is sinds enige tijd: Orient Thai.
Dat weet ik wel,maar op de vliegroute Cnx/Bkk gebruiken ze nog altijd die oude MD-80’s van One Two Go!
een oud toestel zegt niets over de vliegveiligheid, wel het onderhoud of de kunde van een piloot of dat de piloot wel of niet suïcidaal is.
weersomstandigheden ook, fouten in de fabricage
Weet ook wel dat qua veiligheid Orient Thai al een paar keer op de vingers is getikt!So Whats a name:alles is nog hetzelfde gebleven als vroeger.In iedergeval ikzelf hou het bij Air Asia,Thai en als ik eventueel naar Koh Samui vlieg met Bangkok Airway’s.
Wij hebben binnenlandse vluchten alleen nog maar gedaan met Air asia en dat is ons altijd super goed bevallen.
@george naar samui kan ook met thai airways, weet niet of je dan ook echt met hun vliegt want heb ook gehoord dat er ook veel codesharing is.
de prijs zal niet veel uitmaken
Ik heb deze week regelmatig oranje achtige vliegtuigen vanaf Samui Airport voorbij zien vliegen. Weten jullie welke airline dit is?
Denk dat het" SGA Airline" is wat je in de lucht hebt gezien!! voornamelijk vliegen die op het noorden!
NokAir, AirAsia, Thai, Bangkok Air, nooit problemen met een van deze airlines gehad. Orient Thai nooit mee gevlogen, toch slecht ingevuld. Ik weet het niet met Orient Thai…zie ze idd ook altijd in BKK Airport staan en vind die kisten er oud uit zien…ook nu zie ik ze regelmatig overvliegen en ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. Mss vreemd, maar weet niet wat het is…
SGA is NokMini, deze vliegt iig niet van/naar Samui. Het zal hoogstwaarschijnlijk FireFly (Maleisie) geweest zijn…
http://3.bp.blogspot.com/-e_xHuIOlXPI/TeSScP0fT3I/AAAAAAAAAtc/1JXZhxgPjvE/s1600/ff.jpg
George, ik ben zeker dat je alle reacties gelezen hebt + je ervaring van 2007 = “kokosnoot” luchtvaartmaatschappijen; Am I right?
Ja, Dave, het is van Malaysië, kijk op de foto van de “vliegende kist” en je ziet de website die eindigt met “my” (afkorting van “Malaysië”).
You see what I mean? NOOIT vlieg ik met “kokosnoten” !