One-Two-Go Airlines weer op zwarte lijst

Nieuwe namen op zwarte lijst Europese Commissie 08-04-2009

Ook One-Two-Go Airlines uit Thailand en een maatschappij uit Oekraïne zijn op de zwarte lijst geplaatst. De vermelding van One-Two-Go is opvallend, omdat de maatschappij in november vorig jaar van de Thaise luchtvaartautoriteiten weer de lucht in mocht. Daarvoor was de vliegvergunning van het bedrijf vijf maanden geschorst.

Bron: luchtvaartniews.nl

theo

Beste Theo,Hoe moet ik beginnen met mijn verhaal over one two go??Ik ga het proberen te vertellen!vlucht van chiangmai naar phuket met tussenstop in bangkok.wij zijn vertrokken in zwaar onweer en hevige turbulency,ik was heel bang en ben eruit gestapt met mijn vriendin in bangkok.het vliegtuig vloog door naar Phuket,ondertussen was ik aangekomen in mijn hotel,en zag beelden op tv van een neergestort vliegtuig in phuket,juist Theohet was het zelfde vliegtuig waar ik met vertrokken was in Chiangmai.mijn zitje was aan de vleugel,en daar waren de meeste doden gevonden!Een geluk dat ik ben uitgestapt in BKKen dat ik dit nog kan navertellen.Over het cabine personeel:ik merkte laksheid en bange blikken naar elkaar,alsook de cockpitdeur stond wagenwijd open tijdens de vlucht,wat normaal niet kan.dit waren mijn ervaringen met one two gonooit meerGroetjes:Georgessiam.

Hallo George,

Lucky you, las toevallig vorige week dat One- 2-Go weer van de zwarte lijst afgehaald is maar ik neem toch liever Air Asia.
Ook Garuda Indonesia is sinds een aantal jaren van de zwarte lijst gehaald en schijnt voorjaar 2010 weer v.a Amsterdam te vliegen, misschien via Bangkok?

Theo

Georgessiam, jij hebt ECHT een engeltje op je schouder ! Wat een verhaal zeg ! Gelukkig kan je het nog na vertellen.
Ik heb met diverse maatschappijen al vele binnenlandse en regionale vluchten gemaakt, maar nog nooit met 1-2-Go, zie die kisten regelmatig staan in Bangkok, maar iets heeft me altijd weerhouden om met hen te vliegen.

Garuda hoopt idd weer te gaan vliegen op Amsterdam, maar kans bestaat ook dat als ze Amsterdam-Jakarta gaan vliegen, ze een tussenstop maken in Singapore, hebben ze vroeger ook lange tijd gedaan.

One-Two-Go off blacklist

Writer: BOONSONG KOSITCHOTETHANA Published: 16/07/2009 at 12:00 AMNewspaper section: Business The European Union has removed One-Two-Go Airlines, the privately owned budget carrier involved in the fatal 2007 Phuket crash, from its latest blacklist.
The removal of the flight ban came after air safety regulators of the European Commission, the EU’s regulatory arm, acknowledged a notification by Thailand’s Department of Civil Aviation (DCA) that One-Two-Go was operated by its parent, Orient Thai Airlines.
The fact that Orient Thai has not been banned by the EC means One-Two-Go is run by an operator that meets the EC’s standards and therefore should not be subject to the ban, said Wuthichai Singhamanee, the DCA deputy director-general.
Orient Thai provides all the aircraft and crew to One-Two-Go, which was among 16 airlines banned from EU airports for poor safety records.
Although One-Two-Go has not flown to Europe, and only serves Thai domestic routes, the blacklist added to the poor image the struggling carrier has faced since one of its MD-82 jetliners crashed on Sept 16, 2007 at Phuket airport, leaving 89 dead and 41 injured.
Mr Wuthichai said One-Two-Go was following advice from the EC and the DCA to provide its own aircraft and personnel and secure its own Air Operator Certificate, a commercial transport licence for airlines.
The EC blacklist, which is updated at least four times a year, has extended the blanket ban on air carriers to Kazakhstan and Zambia, although it has eased restrictions on certain airlines in Indonesia and Angola.

Bron: Bangkok Post

Theo

Beste Theo,Ik heb al met verschillendeDOODSKISTENgevlogen,maar met one two go,nooit meer!verstandige keuze Theo om met Air Asia te vliegen.Groetjes:Georgessiam.

Beste Dave,Het heeft niets met geluk te maken,het gezond verstand gebruiken!nog een echt verhaal: een paar jaar geleden met thai airways,vlucht van bangkok naar ubon.35 minuten aan het circuleren boven het vliegveld van Ubon,het kon niet landen(de reden weet ik nogal tijd niet??)het is doorgevlogen naar KHON KAENIK BEN ALS ENIGE UITGESTAPThet vliegtuig vloog terug naar Ubon en is veilig geland,denk ik??Groetjes:Georgessiam.