One-Two-Go: de echte reden

Afgelopen vrijdag maakte prijsvechter One Two Go bekend dat zij tot half september hun vliegtuigen aan de grond houden om een "financieele herstructurering " te maken. Als voornaamste reden werden de hoge brandstofprijzen genoemd. Maar gisteren werd de ware reden van dit plotselinge besluit bekend. Het heeft alles te maken met het verongelukken van een MD 80 vliegtuig van One Two Go op het vliegveld van Phuket vorig jaar september waarbij 89 mensen verongelukten. De commissie die het onderzoek naar de oorzaak van de crash uitvoerde zegt in haar eindoordeel dat het een fout van de piloot was en alles te maken had met het niet strikt naleven van de internationale eisen die aan de werkwijze van piloten wordt gesteld.

*Bron: Thais Verkeersbureau / www.thaisverkeersbureau.nl *

ongekend…

Daarom vliegen wij altijd met Thai airways in Thailand. Het is duurder. En ik weet dat het neerstorten bij Thai ook kan gebeuren, maar toch.

grr kheb natuurlijk weer bij one two go geboekt :S grr zou wel kunnen fluiten naar mijn centen en nu dan maar bij air asia een duurder ticket kopen!

Dat noemt men ook wel: DUBBEL PECH!

Maar als je het positief bekijkt: beter te veel geld kwijt voor een goede vlucht dan een goedkoop tickete en neerstorten…

Dat is waar… maar aan de andere kant denk ik dat je je hart beter vast kan houden in de taxi in bangkok :wink: bij een vliegtuig ongeluk is het meestal meteen BOEM zeg maar dat iedereen het weet en dat het meteen erg negatief is. Terwijl er in verhouding veel minder ongelukken gebeuren dan met auto’s natuurlijk… maar goed… wel balen… krijgen waarschijnlijk ons geld terug… dat is nog een soort van positief… ALLEEN moet je dan wel 30/60 dagen wachten hehe

ok. gelukkig krijg je je geld terug.
In ieder geval alvast veel plezier daar.