Dat Firefly uit Maleisie komt is me bekend… Maar dit is ongetwijfeld de airline die tamartin heeft gezien op Koh Samui. Naast PG en TG vliegt er verder niet zoveel naar Samui…
Laten we hopen dat dat in de toekomst verandert, zodat de tarieven ook eens een keer gaan dalen…al zie ik dat op korte termijn niet gebeuren helaas…
Volgens mij hebben jullie gelijk. Deze vliegtuigen keerden ook nooit maar bleven naar het zuiden vliegen. Die van Bangkok Airways maken altijd een rondje. Viel me op. Mijn zoontje van 5 is een vliegtuigofiel, dus die had de tijd van zijn leven hier in Chaweng. Morgen vliegen we weer terug naar ons koude kikkerlandje. Ondanks dat ik weer genoten heb hier, vind ik het ook wel goed zo. Waarschijnlijk gaan we volgend jaar toch weer deze kant op. Dat is het nadeel van Thailand: zo verschrikkelijk verslavend!
Neen, Dave, je hebt gelijk; zolang als er geen sterke concurrentie bestaat en er is maar een vliegtuigmaatschappij die de prijzen dicteert…het zal moeilijk zijn en lang duren.
Er zijn nog zoveel voorbeelden: als je naar Madagaskar wilt vliegen, alleen AF vliegt rechtstreeks van CDG en er zijn nog veel andere.
Daarom ben ik blij dat de Arabieren komen fors naar Europa; geld is geen probleem (dus de prijs van de kerosine is “no problem, sir”, personeel ook zo, onderhoud de beste van de beste…ja, als je GELD hebt, niets is onmogelijk !); heb je gezien het aantal Airbussen die de gasten besteld hebben in Toulouse? Boeing is woest op maar ze kunnen niets aan doen; de antwoord van de Arabieren: allé, kom, we gaan 11 Boeings van jullie leasen ! Straf !>>>
Hallo Tamartin, het is mogelijk dat “Firefly” is, zoals je in een bericht van Dave kunt zien; het is me moeilijk te weten zonder een paar elementen: zijn staart, type vliegtuig; maar als je Dave contacteert, kan hij misschien meer vertellen dan ik. Proberen !