Wij gaan in augustus voor ruim drie weken rondreis naar de US. We trekken deels per camper en deels met een huurauto. Drie weken zonder gitaar is voor mijn echtgenoot niet te doen! We overwegen nu de gitaar mee te nemen, maar weten niet hoe groot de kans is dat die als handbagage meemag (KLM). Misschien kunnen we een nieuwe daar kopen (goedkoper!) en dan mee terug nemen, maar dan graag zonder invoer. Heeft iemand hiermee ervaring?>>>
Geen ervaring, maar…
Ik zou zeggen… neem je gitaar mee. Voor de zekerheid kontakt de KLM of je het als hand bagage kan meenemen. Anders wordt het als speciale bagage behandeld, zoals golf clubs. Geen extra charge.
Ik heb geen idee hoeveel een acoustic gitaar, ik neem aan het is een acoustic gitaar, kost. Ik heb even online gekeken en ik zie prijzen van $90 tot $170, zo dat niet al te prijzig.
Bewaar je bonnetje…
Artikel.
“Alle producten die u in Nederland belastingvrij koopt én de producten die u buiten de EU heeft gekocht tellen mee in de € 430 regeling zodra u ze weer mee terug neemt naar Nederland.” http://www.douane.nl/430euro/
:vak02:Peggy