Hallo allen,
Graag zou ik willen weten wat je mag meenemen naar nederland vanuit Gambia! Bv. Ik wil al jaren een Djembè, wie weet kan ik die voordelig kopen daar (geen idee)? Maar wel handig als ik dat mee kan nemen ook hihi! Kan natuurlijk ook niet in je koffer en moet je dan invoer kosten betalen of zo? Miss stomme vraag maar is alweer wat jaren geleden sinds ik gevlogen heb!
Bijvoorbaad bedankt!
En t aftellen is begonnen! Wij vertrekken 13 maart!!:cheer:
Ha Moon, vorig jaar heeft mijn vriendin een djembé gekocht. Zelf heb ik er ook één en we hebben al eerder meegenomen.
Geen probleem, de ene keer moet je wel bijbetalen voor het gewicht en de andere keer niet.
Dat is echt heel wisselend en hangt er maar net vanaf wie je treft bij de douane in Gambia. Vriendelijk gezicht doet ook nog wel eens wat en mij herkennen ze vaak. Ook dat helpt, lol.
Je moet dan gewoon het overgewicht betalen, niets qua invoerkosten en hoeft het in Nederland ook niet aan te geven.
Wel komt de djembé meestal op een andere band binnen op Schiphol, maar dat moet je even navragen dan.
Op zich ken ik wel iemand, die vorig jaar ook is meegeweest. Hij kent de kleinere djembéfabriekjes en wil ook zeker wel met jullie mee. Hij heeft er ook echt verstand van.
Op de craftmarkets kun je ook wel djembés kopen, maar dat zijn meestal niet de echte muziekdjembés.
Laat er een tas om maken en goed inpakken (zelf nog een handdoek over het vel doen), dan kan hij zo mee naar Nederland.
Ik neem altijd heel veel Gambiatassen mee terug. Heb nu ook al een ‘bestelling’ van meer dan tien tassen.
1 like