Djembé

Nu al weer spijt van mijn vorige post (jaloersmaken) want ik heb jullie nodig :slight_smile:

Mijn vrouw wil een djembé kopen dus:
[ul]
[li]waar?
[/li][li]prijs?
[/li][li]kwaliteitskenmerken?
[/li][li]hoe neem ik hem mee in het vliegtuig, vorige keer zag ik mensen die hem
[/li]gewoon als handbagage meenamen.
[/ul]
iemand ervaring?

bedankt alvast,
Theo

Normaal mag een djembé niet als handbagage mee.
Je moet dus wel zorgen dat je hem goed laat inpakken of je laat er een tas bij maken. Ook moet je beseffen dat het gewicht van de djembé meegerekend wordt bij je bagage en dat je dus overgewicht moet betalen. Hierdoor kan de djembé heel wat duurder uitvallen, ook al heb ikzelf jaren geleden er niks voor hoeven te betalen. Vorig jaar mijn vriendin wel en doordat ze mij kennen op het vliegveld, hoefde ze maar de helft te betalen, maar dat was toch nog 40 euro.
Op zich ken ik iemand, die met ons is meegegaan naar een kleine djembéfabriek, maar ik zet niet zomaar namen hier op het prikbord.
Ik weet zeker dat hij ook anderen wil helpen, want hij is een gids, maar ook een goede vriend van me.
Ik weet ook niet precies waar jullie heen gaan, maar mochten jullie meer info willen hebben, dan hoor ik het wel.
Let er wel op dat je geen toeristendjembé koopt, want er zit ook heel wat kaf onder het koren.
En thuis eerst goed behandelen tegen houtworm.

Zeg Theo,

jullie gids Abdu kan jullie aan een perfecte Djembé helpen hoor!

En anders kan je altijd die twee gepensioneerden aanschieten met wie jullie in het vliegtuig zitten… >>>

Groetjes,
Erwin

Goed idee! Bedoel je die 2 aardige mensen die vorige keer in Brufut zo gastvrij waren?
Zou best weleens een goed tip kunnen zijn Erwin, bedankt weer.

ps
Eerste julbrew is op jouw gezondheid…

Ja die ja! Je zit ermee in het vliegtuig… :wink:
Jullie kunnen er zelfs de Abdu-taxi mee delen want die staat ze bij aankomst op te wachten…

Vwb dat Julbrewtje: thanks en proost!
Geniet ervan!

Wat een superforum is dit toch! Een moderator die zelfs onze taxi en sociale kaart regelt.
HULDE!

1 like

…en hij staat in de woonkamer, knol van een ding, prachtexemplaar van een djembe “fabriek”. Het zijn overigens vooral mensen uit Guinee (Bissau) die ze daar maken/verkopen. Onze gids Abdu wist de plek, ik meen in Bakau.
Op het vliegtuig nog even wat staan te onderhandelen met een van de lieden daar om hem als handbagage mee te laten gaan, maar dat lukte (gelukkig) niet. Hij had onmogelijk in de opbergvakken gepast :slight_smile: Met gewone bagage meegegeven, goed ingepakt stikker FRAGILE erop en hij kwam keurig in Schiphol bij de afwijkende bagage aan. Wist ik veel, dus al bezorgd dat hij niet op de band kwam, lag hij al een kwartier te wachten bij die aparte afdeling.

Bedankt voor jullie informatie.

Nu nog een cursus.

En wordt dat niks, kan je er altijd een originele kruk van maken.

Vinden de buren ook vast niet erg lol2

tss, wij wonen vrijstaand, als de buren me horen, moeten eerst de ramen openstaan en dat ging daar wel maar hier liever niet.