Import USB Midi Keyboard op vliegveld

Weet iemand ook wat ik kan verwachten als ik op Mombasa Airport arriveer met een Midi Keyboard ( om muziek te maken d.m.v. aansluiting op een computer ).

Dit kan een nieuw keyboard zijn, of evt. een ( zichtbaar) gebruikt exemplaar.

Het keyboard past niet in een koffer ( is ong. 1 m. lang) en zal dus als aparte bagage arriveren.

Wat kan ik verwachten bij de customs op het vliegveld ? Zal ik een importheffing moeten betalen en zo ja, hoe hoog zal die dan ong. zijn ?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden …

In mombasa weet je het nooit met de douane Het beste is i.i.g een gebruikt exemplaar mee te nemen Wat ook wel eens helpt is zeggen dat je hem weer mee terug neemt
Soms schrijven ze het dan in je paspoort maar daar kijkt niemand meer naar
wij nemen wel eens golfclubs mee en dan hebben we dezelfde problemen
Los daarvan mag je een bepaald bedrag vrij invoeren Ik dacht $250 of 350Een tijdje terug kreeg je in het
vliegtuig soms een formulier waarin je moest verklaren dat de ingevoerde spullen (buiten je bagage) dat bedrag niet te oven gingen.
in het ergste geval betaal je wat onder of boven de toonbank De bedragen vallen meestal wel mee Zeker als het om gebruikte spullen gaat
Mag het wel mee van de luchtvaartmaatschappij? Soms moet je nl vooraf melden dat je ongebruikelijke bagage hebt
succes!

Bedankt voor de info !
het valt te proberen, dus …
Moet nu nog informeren bij de vliegmaatschappij ( Ethiopian) .

Het beste kunj je hem “verstoppen” in een tas of koffer

Dat zal moeilijk gaan, want het keyboard is ruim een meter lang …

Plunje baal De dump balen uit het leger zijn handig en kosten niet veel

Ja, is ook een idee … ik heb even gekeken, maar de meeste zijn niet langer als 90 cm.

Ik heb hier zelf nog wel een lange draagtas, die oorspronkelijk bedoeld is voor het vervoer van een snowboard … Wellicht kan ik het keyboard meenemen als ik er flink wat beschermend materiaal om heen wikkel … ( en plastic folie op het vliegveld )

Heel simpel.
Je zal idd import moeten betalen. Dat moest p.s. Ndurya was en is nog steeds superblij met z’n mountik ook op een MTB die ik meebracht.
Ik zei dat die voor eigen gebruik was en dat ik hem weer zou meenemen.
Ok zegt, dan schrijf ik het in je paspoort. Waarop ik zei : doe maar, maar dan krijg je wel problemen met de NL overheid want je mag niet in een officieel document van de staat schrijven (lees de kleine letter in je paspoort)
Ok, zegtie, kzal dat dan niet doen.
Op de terugweg had ik voor de zekerheid een police report dat de fiets gestolen was mee.

Klaar.

Met Ethiopian is het zeker geen enkel probleem.
ZOlang de langste kant minder is dan 154 cm.
Gewoon goed inpakken.
Succes

p.s. ndurya was en is nog steeds superblij met zijn MTB en ik moest niets bijbetalen want ik bleef onder de 46 toegestane vracht.

Ik heb gevraagd bij Ethiopian en er werd mij verteld dat de som van lengte + breedte + hoogte max. 158 cm. mag zijn om zonder bijbetaling mee te gaan.

Dus ben nu bezig om een keyboard + flightcase te vinden die daarin passen …

Desgevraagd niets zeggen over evt cadeaus Ik arriveerde vorige week met twee grote koffers plus de nodige handbagage
er werd mij wel 3 keer gevraagd of ik cadeaus bij me had Blijven ontkennen

Ben benieuwd hoe het gegaan is met je keyboard

na volgend weekend zal ik het weten …

d.w.z. na 26 maart

Mooi keyboard Neutraal kijken bij de douane

Het is buitengewoon soepel verlopen… Er werd inderdaad uitdrukkelijk gevraagd of het voor eigen gebruik was. Ik had een foto-collage gemaakt van advertenties van het keyboard & van enkele optredens. Ik kon die foto niet zo snel vinden, maar toen had de douanier er al genoeg van en gebaarde dat ik door kon lopen. …
( en dan hebben we het nog niet eens over we ruime collectie delicatessen , zoals kazen & worsten in de grote koffer …)

En zo zag het eruit :

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170329/1301ed799ce0b5bfc4a8ee739b75ef35.jpg

Sent from my THOR10_PLUS_3G using Wereldwijzer mobile app

Mooi pakketje Worst en kaas nemen wij ook mee Ik weet nog steeds niet of dat mag
de laatste keer heb i het gekocht op Schiphol Iets duurder,maar dan telt het niet meer mee voor je kilogrammen bagage