Emigreren naar Gambia: wie heeft hier ervaring mee ?

Dag lieve lezers,
heb nog geen vaste datum geprikt , maar het begint steeds harder te kriebelen , en wil echt voorgoed naar Gambia vertrekken.
zit alleen nog met zoveel vragen , zoals:
mijn inboedel hoe of waar kan ik dat verschepen en is dat veilig.
mijn auto mag ik die gratis invoeren of kost dat weer extra .
of is het mischien beter om alles hier te verkopen en daar alles opnieuw aan te schaffen ?
bestaat er mischien een soort van lijst met punten waar je allemaal aan moet denken als je gaat emigreren ?
er zijn waarschijnlijk zoveel dingen waar je niet direct aan denkt maar wel zo belangrijk zijn ,
daarom hoop ik hier wat antwoorden te kunnen krijgen .

groetjes Ron

Hallo Ron,
Ik kan je niet helemaal helpen met antwoorden, maar enkele opmerkingen kan ik wèl maken.
Het verschepen van goederen naar Gambia zou ik absoluut in een afgesloten container doen die en dat is nog belangrijker in Gambia opgevangen wordt en verder getransporteerd wordt door iemand die je kan vertrouwen, want anders is hij half leeg.
Een auto invoeren kost vaak veel geld. Je zou je licht eens op kunnen steken wat een goeie auto die ook geschikt is voor het land, moet kosten als je hem in Gambia koopt. Er is een Nederlandse handelaar daar, die zover ik weet redelijk te vertrouwen is.
Verder,… Ik spreek en lees heel vaak over mensen die berooid terugkomen uit Gambia. Helemaal geplukt door zijn of haar geliefde en familie en gedesillusioneerd.
Nu is dat bij jou natuurlijk niet zo en ik wil je niet bang maken.
Maar toch… wees voorzichtig en ga niet over een nacht ijs!
De mentaliteit tegenover de blanken die daar wonen is anders dan als je er voor enkele weken bent.
veel wijsheid en succes,
Jack

1 like

Beste lezer,
Wie kan mij helpen?
Onlangs is een visum kort verblijf afgewezen voor mijn vriend. Hij heeft beroep aangetekend, maar het schijnt heel lang te kunnen duren voordat er een beslissing komt.
Wanneer hij geen visum krijgt wil ik zelf naar Gambia gaan, echter wij zijn niet getrouwd.
Het is een hele stap, want als ik hier alles weg doe, wat spullen laat verschepen is er geen weg terug meer.
Waar kan mij helpen hierbij, waar moet ik aan voldoen, watvoor kostenplaatsje hangt heraan.

Dit zal niet vandaag of morgen zijn, voordat ik dit besluit neem wil ik binnenkort zelf naar Gambia gaan. Weet iemand hoe en waar je het goedkoopste vliegticket kan boeken.

groet,
Heleen