Hoe pak ik dit aan??

Begin Oktober vertrekken we voor het eerst naar Gambia. Ik ben me natuurlijk aan het oriënteren. Heb al veel gehad aan de info hier op het forum. Toch zou ik nog graag wat tips willen. Ik wil graag wat spullen meenemen waar ze daar wat aan hebben. Ik heb al gelezen dat schriften, potloden, pennen altijd welkom zijn. Ook wat klein speelgoed wil ik wel meenemen. Heeft iemand nog meer tips wat ik mee zou kunnen nemen.
Maar hoe kan ik de verdeling nu het beste aanpakken?? Ik wil daar niet als de grote weldoener binnenkomen en wil graag dat het goed verdeeld en goed terecht komt. We zijn zeker van plan gebruik te maken van een van de gidsen die in het forum genoemd worden en dan ook 'n school te bezoeken of 'n familie. Is het dan verstandig om e.e.a. uit te delen aan de kinderen of is het beter aan de leerkracht te geven.
Alvast bedankt voor het meedenken en de tips!!!

Hallo Marc en welkom op het forum!

Verstandig om je goed in te lezen voordat je naar Gambia op vakantie gaat. Oktober is een mooie tijd, maar er kan nog wel een enkel buitje vallen hoor :wink:
Wat altijd goed van pas komt is (kinder-)kleding. Geef altijd aan de kinderen en liever niet aan de leerkrachten. Kans bestaat dat het dan nooit bij de kinderen zelf terecht komt helaas. Zorg voor een goede gids en laat hem je daarin adviseren en begeleiden.

In welk hotel verblijven jullie en voor hoe lang gaan jullie?

Groetjes,
Erwin

ps. indien je meer info wilt over Abdu Ceesay mag je me een privé bericht sturen :slight_smile:

Volledig akkoord met het voorgaande , enkel een tipje : (zelfs oude)voetballen voor de jongens zijn erg in trek , je kan ze leeg laten om mee te nemen
en in Gambia opblazen(of neem Palestijnse ,die blazen zichzelf op :lol:).De lokale kwaliteit van de ballen is erg bedroevend slecht.

Ik neem nooit meer kleding mee.
Op de markt is zoveel voor een prikkie te koop.
Wel neem ik bepaalde medicatie mee en soms schoolspullen, maar ook die zijn daar te koop.
Wat dat betreft neem ik steeds minder mee, koop ik het daar.
Wel dit jaar vijftig gehaakte penne-etuis voor een klas meegenomen.
Een groot succes.
En ik vraag altijd wat ze echt nodig hebben. Antwoord is bijna altijd: niets.

Ik denk dat het prima is om te horen dat er weinig behoefte is aan zaken die voor hen meegenomen kunnen worden.
We gaan proberen om creatief te zijn en wat kleine dingen mee te nemen. Gaat vast goed komen.

Nog een vraag over het gebruik maken van 'n gids, ik lees dat je, behalve in de supermarkt, overal moet afdingen. Is dat dan ook de bedoeling bij 'n gids?

Ook bij gidsen geldt dit … ook met taxi’s, dus hanteer nooit de prijzen, die er op de groene borden staan.
Soms kan een stukje weglopen ook al helpen.
Ook in shops in hotels kun je eigenlijk niet afdingen.
Als je grotere dingen zou willen kopen, kan ik je aanraden door dit door een Gambiaan te laten doen.
Zodra ze een toubab zien is alles gelijk vele malen duurder.
Mocht je trouwens echt wat willen geven, dan is een baal rijst meestal erg welkom … of olie, uien, suiker, bouilonblokjes, vis.
Gewoon dus die dagelijkse dingen.
Alvast veel voorpret toegewenst!

De voorpret is er zeker!!! Dank voor de reacties!!

Kijk in/bij je hotel eens naar prijzen van trips die aangeboden worden door je reisorganisatie of die via bedrijven. Dan heb je een richtlijn. Zoek je zelf een gids op, dan moet het in ieder geval daar onder zitten. Ga in ieder geval niet in zee met een gids die prijzen per persoon hanteert! Genoeg die per trip rekenen. Voor hem maakt het namelijk vrijwel niets uit hoeveel personen er mee gaan. De benzine bepaalt veelal de prijs van de trip, eventuele entreekosten voor een park of iets dergelijks daarbuiten gelaten.
Afdingen met een taxi moet je in ieder geval. Daar een prepaid simkaartje in je gsm stoppen en je eigen gids/chauffeur bellen is gemakkelijker. Een prepaid kaartje kost je nog geen euro, incl. beltegoed. Einde vakantie geef je het kaartje weg :wink: Je belt er zelfs relatief goedkoop mee naar Nederland.