Veel ervaring in Gambia

Hallo,

Graag wil ik mensen mijn ervaring aanbieden mbt overlandreizen naar Gambia en verblijf in Gambia. Ik heb er ruim drie maanden gewoond en heb er veel goede contacten. Ik heb er zulke goede contacten dat we familie zijn geworden. Hahaha.

Ik heb de reis overland in mijn eentje gemaakt. Ik samen met mijn Land Rover. Graag wil ik deze reis nog eens maken maar dan met een groep mensen. Gewoon relaxed rijden en genieten. Als je interesse hebt dan neem maar contact op.

Ik kan ook voor de mensen die naar Gambia vliegen een goede eerlijke gids aanwijzen. Je kunt van hem zelfs zijn auto huren. Voor een zeer redelijke prijs. En rij je liever niet alleen dan wil hij je zeker begeleiden.

Dus … mail me even en ik zal je goed op weg helpen in Gambia, Senegal, Mauretanië en Marocco.

MISSCHIEN TOT LATER DAN !

Philip

Dag Philip

Ik ben een paar jaar terug getrouwd in Gambia, heb er ook een zoontje die overmorgen 1 wordt en wil er naar emigreren nu einde loopbaan (maart/april 2010). Ik heb maar een Daewoo Matiz (zo’n klein ding, absoluut geen jeep) en een beetje rest om mee te nemen (heb niet veel meer, maar meer dan wat in mijn valiezen op een vliegtuig zou kunnen). Enig idee of ik het traject naar Banjul (enfin Turntable) met dat autootje kan maken?
En waaraan ik allemaal moet denken …

Dank je
Eddy

0032.499590894

Als je die matiz echt naar gambia hebben wilt kun je hem beter uit Antwerpen verschepen.
Maar pas op invoeren in Gambia is het duurste van alles,dan moet je nu rekenen op 45000 dalasi.

1 like

Ik zou er niet aan beginnen. Een Deawoo is gedoemd tot schroot omdat ze dit soort autootjes niet kennen, dus niet kunnen repareren en er zijn geen onderdelen voor aanwezig. Verder is dit autootje echt niet geschikt voor de “wegen” in Gambia.
Er is in Gambia een nederlandse autohandelaar die je evt. een auto kan verkopen. Hij zit in het toeristische gebied. Ik neem aan dat hij betrouwbaar is.
Jack

Hoi Philip,

Ik ben net terug uit Gambia en heb alweer vreselijke heimwee, zou er ook graag een periode gaan wonen/werken. kan jij me wat tips geven???

groetjes uit Bergen op Zoom

Hoi Philip,

Wij gaan 15 februari voor 10 dagen naar Gambia met onze 2 kinderen 11 en 13 jaar. Heb jij nog leuke tips? Waar wij zkerke heen moeten gaan en wat we zeker moeten zien! Onze gids is Abdu, die hebben we al.
We hebben alleen geen idee wat we willen zien er is zo veel.

Groetjes Petra

Waarom dat niet met Abdu bespreken , die weet het best. (zelfs de prijzen)

Ja, dat weet ik. maar het is leuk dat ik de kinderen van te voren wat kan laten hierover. vandaar.

Topic starter Philip is al 3 jaar niet meer actief geweest op Wereldwijzer. Ik vraag me sterk af of jullie een reactie krijgen…

Peetkeet12, als je me via een pb je emailadres stuurt mail ik je terug met een lijstje met veel gemaakte trips en richtlijn vwb prijzen. Jullie hebben met Abdu in ieder geval alvast een goede keuze gemaakt! :slight_smile:

Hoi jack.
In Busumbala zit de nederlandse Kappie ( heeft in Lottum een groot autobedrijf,hebben zijn zoons nu ) en zit aan de linkerzijde langs de weg. Kijk naar witte muurtjes en groen geverfd hekwerk en ijzeren poort.
Kappie weet van alle auto´s veel af,en geeft je eerlijk advies of iets te maken valt of niet.
Er staan vele autos te koop en je vind altijd wel iets.
Let op : zaterdags en zondags gesloten.