met een auto van nederland naar gambia!

Gezocht een reisgenoot, die samen met mij op avontuur wil, door in nederland een busje te scoren.
En daarmee naar Gambia te rijden!
En dan de bus verkopen!
Alles zo low mogelijk.
Onderweg slapen via couch surfing of in een tentje.
Ik hoop ergens rond januari te vertrekken.
Oja… ik ben een vrouw en 53 jaar!

Veel lef en een rijbewijs is noodzakelijk!

Laat wat horen al je dit ziet zitten!

Hallo backpackster, al een tijd lang lijkt mij dit een groot avontuur. Ik zou daarom graag bij je in het busje stappen. Ik ben een jongeman van 43 jaar en maak doorgaans fietsreizen maar een busreis klinkt ook wel relaxed! Lowbudget is the key!

1 like

Hallo Vakantiemuts,

Ik ben Nederlander en woon nu al 7 jaar in Marrakech. (heb er een riad = B&B ryadaicha.com) Ik zou van Marrakech naar Mali willen rijden met mijn auto, een Toyota Hilux. Het zuiden van Mali is een mooi en veilig gebied. Vooral in de buurt van Mopti is het authentiek. Ik ontvang hier in mijn Riad Aicha - Marrakech ook veel CSers. We kunnen onderweg slapen in een tentje op het dak van de auto of gebruikmaken van CSing of gewoon een simpele B&B. Het is meer dan 2 duizend km rijden, dus we moeten er minimaal 6 weken voor uittrekken. Ook het Zuiden van Marokko en Mauretanie is de moeite waard.
Kunnen we de plannen samenvoegen??
Loek

1 like

ja hallo,
Ik heb je oproep gelezen en reageer toch maar even… ik heb in2010 de Sahara overgestoken in Algerije en verder gereden door Niger, Benin, Togo en Ghana, daar de wagen op boot en terug gevlogen In 2011-2012 ben ik vanaf hier over Turkije, Syrië (!), Egypte, Sudan, Ethiopie enz enz tot in Zuid Afrika gereden.
Het stuk van Ghana terug langs Gambia en via Mauretanie heb ik dus nooit gedaan. Vandaar mij reactie, als je absoluut in zo’n busje naar daar wil rijden (wat ik niet kan aanbevelen tenzij je een automecanieker bent)kunnen we misschien samen rijden? Mijn auto is een volledig ingerichte Landcruiser met daktent.
'k hoor het wel
Lucas

1 like

Hey, dat lijkt interessant. Ben vroeger eens vanuit België naar Kaapstad gereden. Een goede monteur ga je best wel nodig hebben. Hoe lang denk je er over te doen? Groetjes van de Belgisch-Nederlandse grens .

1 like

Hallo, mijn name is Klemens
Heel erg ambitieus het plan van je
Wat is jouw plan als je in Gambia bent? Zelf ben ik een grote fan van Afrika, vooral van zuid Afrika ( Kaapstad ), Ben van plan om volgend jaar naar Kaapstad permanent toe emigreren, ben zelf GEB. op 1- 1- 51 misschien interesse.
Groetjes Klemens
Woon zelf op dit moment ook aan de Belgisch Nederlandse grens Eupen

1 like

Ik ben ook van mening dat je beter een 4x4 zoals een oud Toyota kunt zoeken , goed laten reviseren, goed banden eronder,2 extra nieuw reserve banden kopen en erop of eronder monteren en genoeg leren over reparaties verrichten want dat zal van pas komen. Hou er rekening mee dat Africa niet gedaan kan worden zo goedkoop als Azië. Je moet reserves hebben voor onverwacht situaties en overnachtingen zijn vaak duur in vergelijking met wat je in Europa of Azië zou kunnen krijgen.
Ik schrijf op basis van eigen ervaring : ik heb dit jaar en vorige jaar iedere keer twee maanden door Africa gereisd samen met anderen met eigen vervoer.

Ik zou volgende jaar opnieuw naar Africa willen op basis van gedeeld kosten maar dan wel goed voorbereid. Is er iemand met wagen op zoek naar reisgenoten?

1 like

Hallo Marcus

Bedankt voor je reactie.
Ik ben helemaal verbaasd, dat er meer mensen zijn die dit een leuk avontuur vinden.
Ik heb nog niets concreets bedacht.
We moeten alles dus nog samen regelen.
Hoe haalbaar het allemaal is kan ik ook niet inschatten!
Dat zal ook aan ons liggen.
Maar als we echt graag willen komen we er vast wel.

Groetjes Vakantiemuts

Beste Vakantiemuts,

misschien is het een optie om met onze groep mee te reizen.
kijk eens op de website van antwerpenbanjul.com
vertrek op 5 maart 2016
groet

Cor

1 like

Misschien is dit ook iets als inspiratie- en informatiebron. Sorry, in het Duits: http://www.dust-and-diesel.com/

Dat is ook een mogelijkheid.
Kosten / LeistungStartgebühr / Leistung:
Die Startgebühr beträgt 880,- Euro pro Fahrzeug inklusive Fahrer. Für jeden weiteren Mitfahrer beträgt die Startgebühr 440,- Euro.

Misschien beter gebruik te maken van de diensten Wheels 4 Africa daar hebben ze ervaring om een goed bruikbare auto naar Gambia te brengen.

Ik heb het alleen over een bron voor inspiratie en informatie. Ook deze mensen hebben veel ervaring, hun forum start al in 2008.

Ik zou graag met jullie initiatief mee willen doen. kan zelf geen auto rijden maar kan meebetalen aan de reis en auto.

Kijk even op onze website www.antwerpenbanjul.com naar het e-mailadres. Stuur mij een bericht en ik breng u in contact met een alleenstaande reisgenoot.