Hallo,
gisteren zojuist de verhalen gehoord van een vriend die net terug is van 4 weken indonesie.
over Gili Islands heb wel enigzins verontrustende verhalen gehoord over de lokale bevolking?
Klopt het dat westerse mannen ‘‘lastig gevallen’’ worden door de lokale ‘‘bob marley wannabe’s’’ die opmerkingen maken,dingen naar je gooien, je vastpakken? of opmerkingen naar de vrouwen toe.
Kennis van mij had het over een onveilige sfeer wbt de locals naar de westerse mannen toe…
En dat dit is omdat westerse mannen als concurrentie worden gezien?
Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen mee? klopt dit ?
Gr. Chezno84
Ik ben in maart 2006 en juli 2007 op Gili Trawangen geweest, en ik heb niks gemerkt van een onveilige sfeer. Maarja, ik ben dan ook geen man 
Zelf vind (vond) ik de sfeer op de Gili’s eerder heel gemoedelijk en de mensen vriendelijk. Er zijn trouwens zeker wel mannen die proberen een westers meisje aan de haak te slaan, maar ik heb dat persoonlijk nooit als zeer hinderlijk of dreigend ervaren (nee is nee). Misschien benaderen mannen je trouwens anders wanneer je ook buiten het strand/'s avonds in de bar in je bikini rond wandelt, maar dat is iets wat ik nooit doe…
Jenny
Aha…ok…ja die vriend van mij legde ook meer de nadruk op dat hij werd lastig gevallen.
en niet dat ik bang ben uitgevallen hoor in tegendeeL, ik kan alleen niet zo goed met zulke situaties omgaan en dit werd me door hem juist sterk afgeraden.
nou hij had het erover dat ze je als concurrentie zien voor de westerse vrouwen…dusse zeg maar meer hanen in het kippenhok…
hij zei dat het echt een pracht van een eiland is. alleen de locals hebben het een beetje verpest. en meerdere toeristen daar hebben dit ervaren…
maar ik denk dat ik toch wel even een kijkje neem en hopelijk weet ik me zelf in toom te houden.