Gili-eilanden en Lombok

Beste fellow travelers,

In oktober ga ik richting Bali, Indonesia. Wat ik al heel lang op mijn bucket-list heb staan is een bezoek aan de Gili-eilanden. Dit is zo gekomen door mijn droom om te zijn op strand waar de zee helderblauw is, en het strand parelwit. Mijn vraag is, zijn er mensen die al naar de Gili-eilanden zijn geweest en hoe was dat? Things to do? Sws snorkelen daar lijkt me heel vet.
Vervolgens reizen we door naar Lombok. Het is de bedoeling dat we naar Senggigi gaan. Zijn er toevallig mensen naar die plaats geweest? Zo ja, let me know. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Greetss

Ik zou zeker even op dit forum rondneuzen naar wat andere mensen over de Gili’s hebben geschreven.

Zelf ben ik er 3 keer geweest. In 2006 bijna een week, in 2007 heel kort en ook in 2012 een aantal dagen. Zie IkReis - Tips voor de Gili-eilanden: het paradijsje Gili Trawangan bij Lombok en IkReis - Chinees Nieuwjaar in Rotterdam.

Veel kun je niet doen op de Gili’s. Liggen op het strand, relaxen, snorkelen, duiken en op Gili T. naar de top van de heuvel lopen voor een prachtig uitzicht.

Sengigi heb ik ook bezocht, maar dat verhaal en die foto’s moet ik nog een keer toevoegen aan mijn site. Het is leuk om een auto te huren met chauffeur en wat uitstapjes over het eiland te maken, bijvoorbeeld naar Kuta (niet te verwarren met Kuta op Bali) en naar een Sasak dorp.

De gili eilanden zijn erg mooi. Vorig jaar hebben wij 14 dagen doorgebracht op gili meno. Veel mensen zullen ons voor gek verklaren… zo lang!!! Maar het was er gewoon ontzettend relaxed. Je kunt er super mooi snorkelen en vanuit gili meno zijn we ook op de andere gili eilanden en lombok geweest. Wat je vind op Gili meno? Weinig en veel rust en ontzettend mooie stranden. Het is maar wat je trekt, maar als ik weer moest kiezen ging ik weer terug naar Gili Meno.

Heerlijk snorkelen, zonnen en eigenlijk niet veel meer dan dat, wat rondhangen of rondwandelen, wij zijn op Gili Air geweest. Het duiken moet er ook prachtig zijn maar daar heb ik geen brevet voor dus is bij snorkelen gebleven. En het voldoet aan je droombeeld het water is helder blauw en het strand is wit. Ik wens je er veel plezier toe in Indonesië en veel voorpret met de planning