Bali met Gili eilanden of met Lombok?

Hoi allemaal,
Wij gaan in half december met het gezin (2 kleine kinderen) 3.5 week naar Bali.
We willen niet te veel onderweg zijn, maar af en toe een uitstapje maken. Misschien 2 accomodaties uitzoeken van waaruit je dagtrips maakt?
Een collega gaf aan dat alleen Bali te weinig zou zijn. Hij adviseerde om het te combineren met Lombok. Maar daar hoor ik wisselende verhalen over. Schijnt mooi te zijn, maar niet zo mooi als Bali. Maar wel weer rustiger en dat klinkt juist weer goed.
Ik dacht zelf aan de combinatie van Bali met een paar dagen een van de Gili eilanden. Lekker snorkelen en relaxen. Kortom: Bali met Gili of Bali met een week Lombok?
Ben heel benieuwd! Alle tips zijn welkom!

groetjes
Addi

Hi addi, wij zaten in Ubud en deden op Bali hieruit alle trips. Dit ging helemaal super en we hebben op gili T en gili Air een week samen doorgebracht. Super leuke afsluiter en heel relaxed. Lombok kan ik helaas niet over oordelen maar ik dacht dat je toendertijd ook met malaria zat… maar gili’s is een aanrader. Suc6

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

Houd er rekening mee dat december tijdens (het begin van) de regentijd is, en dat de zee dan vaak erg ruig is. De snelle boten Bali-Gili worden dan nog wel eens geannuleerd vanwege de golven (soms zelfs meerdere dagen achter elkaar). En de vraag is misschien hoe goed je kinderen tegen de ruige zee kunnen.

Je kunt ook vanaf Lombok naar Gili, met kleinere bootjes maar over een veel kleinere afstand. Van Bali naar Lombok kan met het vliegtuig, dus dan heb je geen last van golven.

Nog een puntje, dat misschien belangrijk is met jonge kinderen (?): de Gili-eilanden zijn heel klein en er is geen ziekenhuis of iets dergelijks dichtbij.

Hoi Takkie, bedankt voor de tip!
Ik heb inderdaad ook gehoord dat je rekening moet houden met malaria op Lombok, maar heb geen idee of dat nog zo is in december. Zal ik nog eens nagaan.

Kom al Jared in Lombok en wat malaria betreft zijn de meningen over verdeeld veel nederlanders die er women zeggen dat het niet no dig is malaria tabletten. Geld zelfde voor gillis. Wat regenseizoen betreft zijn de kleine bootjes vanaf sengigi ook echt heftig met de golven. Waarom niet nusa penida? Is ook echt leuk en Bali is ook voldoende te zien hoor in die tijd . En hopen dat je niet teveel regen hebt anders is alles anders.