Wij willen volgend jaar naar Bali, Java en Sumatra en misschien Lombok.
Nu zoeken wij een gids die meegaat en onze reis regelt op alle 3 de eilanden. Ik heb het forum al rond gezocht maar zie alleen maar gidsen voor elk eiland.
Als je een gids wilt die de weg kent op alle eilanden, dan ben je bijna genoodzaakt om een individuele reis te boeken bij een internationale reisorganisatie.
De meeste mensen in Indonesie hebben geen geld om te reizen, tenminste niet tussen verschillende eilanden. Ze kennen de weg niet, weten niet wat westerlingen leuk en interessant vinden om te bezoeken en zijn daarom vrij waardeloos als gids. Hun rijkere/bereisde landgenoten hebben baantjes die beter betalen dan gids zijn, en zij reizen over het algemeen zelf niet zonder locale gids of chauffeur.
hoe lang willen jullie trouwens gaan? in reisgidsen staan reizen waarbij het mogelijk is om Java, Sumatra en Bali in 23 dagen te bezoeken, maar wanneer je op eigen gelegenheid reist (desnoods met een gids) dan zou ik toch echt een wat rustiger reistempo aanhouden (minstens 2 keer zo rustig!) en minder vliegen…
Ja ik snap dat je in Nederland alles al kan boeken maar wij wilden heel graag 1 gids voor alles…
Wij willen een maand gaan en willen dus liever niet met een reisorganisatie.
wat is er mis met een reisorganisatie? (behalve de prijs?) ook bij een reisorganisatie kun je een individuele reis maken (met zijn tweetjes dus), die helemaal aan jouw wensen is aangepast. je hebt maar heeeeeeel weinig tijd, en flexibel reizen lukt dus sowieso niet. wat dat betreft kun je net zo goed alles vantevoren boeken.