Gibbon Experience of Tree Top Explorer

Hallo,

Komende November ga ik 3 weken naar Azië waarbij ik de in eerste instantie de Gibbon Experience (GX) wilde doen. Echter heb ik naast vele goede reacties ook een aantal hele slechte gelezen. Dat heeft mij ertoe aangezet om de alternatieven te bekijken en zo kwam ik uit bij de Tree Top Expedition (TTE) (Green Discovery Laos). Een soortgelijk initiatief in Pakse, officieel geopend in 2011. Inclusief ziplines, treehouses, waterfalls, trekkings etc. net als de GX. Het heeft als groot voordeel dat het beter en sneller bereikbaar is dan de GX en dus minder van mijn kostbare tijd opslokt. Het nadeel is dat de prijs voor twee nachten TTE nog hoger is dan GX maar daar krijg je wel meer (comfort/programma) voor terug.

Nu hoop ik dat er een paar mensen op het forum zijn die:

1. Recente ervaringen hebben met de GX (liefst in dry season)
  2. Ervaring hebben met de TTE
  3. Alternatieven kennen voor Canopy / Tree House accomodaties, evt. in Thailand of Cambodja.
  4. Goede ideeën hebben voor de reis van Siem Reap (CAM) naar Pakse (LAO), bijvoorbeeld per trein.

Op dit moment kan ik mijn planning nog volledig aanpassen dus alle tips zijn welkom!

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Hoeveel is het dan? Want Gibbon Experience is al behoorlijk duur, zeker voor Zuidoost Azie…
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen…

Hoi,

GE heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar wel een aantal vrienden die er enthousiast over zijn. De TTE heb ik toevallig enkele weken geleden ontdekt omdat ik in december ook richting Pakse wilde reizen, vond de prijsstelling niet heel goedkoop inderdaad, maar ziet er wel super uit, dus al je er heen gaat vooral je ervaring delen via dit forum…

Treinreis? Siem Reap - Pakse
Er rijden geen treinen in Laos, de Fransen hebben in tegenstelling tot in Cambodja deze infrastructuur nooit aangelegd (correctie: tegenwoordig boemeltrein van Nong Kai naar Vientiane). Voor zover ik weet kun je alleen vanuit Siem Reap naar Poipet/Aranyaprathet grens over en dan richting Udon Ratchanthani met openbaar vervoer (bus) om daar de grens over te gaan naar Pakse. Er is een bordercrossing met Laos in het Noorden maar VOA is (vooralsnog) niet mogelijk. Route SR -Poipet, laatste keer heb ik deze route per pick up gedaan (stoffig en hobbelig).

Lingod,

Schrik niet, prijzen ($) zijn respectievelijk bij groep van 1 / 2 / 3 / 4:
2 dagen, 1 nacht: 510,- / 293,- / 224,- / 187,-
3 dagen, 1 nacht: 648,- / 375,- / 288,- / 241,-

Je kunt op de site om een offerte vragen, ze reageren zeer vlot en dan krijg je het complete programma. Zitten watervallen bij, olifantenrit en goed eten. Voornamelijk op dat gebied, comfort en engels sprekende gidsen neig ik toch naar dit programma t.o.v. de GX.

Ervaringen van andere mensen blijven welkom!

Prijzig idd… Treetop lijkt me zo op het eerste oog (en na de info doorgelezen te hebben) wat meer toeristisch. Daarnaast ben je minder aan het ziplinen en is de langste van Treetop 450m tov 1 km ongeveer van Gibbon Experience (tenminste dat heb ik begrepen).

Je kunt het ook anders bekijken en zeggen dat Treetop wat beter georganiseerd lijkt. Neig nog steeds meer naar GibbonX…

De Gibbon Experience was suuuuuper! Ik snap niet dat er mensen zijn die negatieve verhalen vertellen! Juist in dry season, want anders moet je een hele saaie weg lopen aan het begin, van een aantal uur.

En waarom vind je de GE slecht bereikbaar? Als je vanuit Thailand komt is het juist heel handig gelegen. En je kunt vanuit dat dorpje met de slow boat of met de bus naar Luang Prabang! Of met een boot of bus naar het noorden van Laos.

Gevraagd ervaringen met het van te voren boeken…
GibbonX vraagt om een betaling vooraf via Paypal, zijn er meerdere die hier gebruik van hebben gemaakt?

Ik vraag me af namelijk hoe betrouwbaar de organisatie is…

Iedereen die boekt vanuit Nl heeft vooraf betaald… heel betrouwbaar dus. Als je er gewoon heen gaat is er vaak ook nog wel plek en dan kan je daar betalen, maar het is moeilijk 220 euro daar uit de muur te halen. Je kan maximaal 1 miljoen kip pinnen (100 euro) per keer. Sommige pasjes doen het niet en sommige atm’s zijn kapot of leeg.

1 like

ik had een vraag ik ben ook aan het kijken voor GX en wil ervanuit BKK direct naartoe gaan. Er wordt gezegd in een forumbericht dat het goed bereikbaar was… Kun iemand me vertellen waar en hoe? Vertrek 1-11 naar BKK en kom 2-11 aan en wil dan doorreizen naar Laos, zit dus vooral met de grensovergang en bereikbaarheid vanuit Thailand.

Er zijn waarschijnlijk verschillende mogelijkheden, maar mijn advies: de trein/nachttrein naar Chiang Mai of Chiang Rai. Vanaf deze beiden gaan er bussen (georganiseerde en ongeorganiseerde) naar de grens.
je gaat dan een klein stukje met een bootje en dan ben je in Laos, Huay Xai. Gelijk om de hoek zit het GE kantoortje.

1 like

Ik denk dat je wel rekening moet houden met 3 dagen voordat je er bent…

Ja daar ga ik ook wel van uit! Is geen manier om het sneller te doen of het wordt redelijk prijzig. Heb tot de 20e voor laos… Om daarna in Seam Riep te zijn voor een reis met een vriend tot de 7e en dan ga ik door na Vietnam tot de 27e. En dan van 2-1 tot 15-2 door Thailand reizen.

Heb alleen voor Laos geen enkel idee wat ik echt wil en moet zien. Terwijl ik dat voor de andere drie landen wel heb.

Wij hebben 3 weken Noorden van Laos gedaan en oa GE. Dit was zo super top! Andere hoogtepunt is Luang Prabang… voor onze route kijk op: deefennoortje.shareyourstory.nl

GE: Duur, maar erg unieke ervaring, lekker eten midden in de jungle, zeer betrouwbare organisatie, top top top

Ik ga in december naar Laos en wil de Tree Top Explorer gaan doen.
Ik heb echter 1 vraag.
Ik reis alleen, maar wil niet voor een alleengaande reiziger betalen.
Delen ze je automatisch, in een groep in als je dit wil, om de kosten te besparen, of gaat dit niet ?

Wij hebben dit 2 jaar geleden gedaan en het was ontzettend leuk, je gaat van de ene berg naar de andere en zipt over de jungle.
Gewoon het ontwaken in een boomhut en dan al die dierengeluiden te horen is al een hele ervaring. Ik vond het zelf heel leuk. Voor Z-O-A is het natuurlijk wat geld, maar je ondersteunt natuurlijk ook het behoud van het park en de dieren er mee.

Wij zijn zelf in november geweest, wel warm toen.
Het klimmen kan soms zwaar zijn in de jungle, stijgen en dan die hitte. Maar al bij al is het een redelijke wandeling als je een beetje sportief aangelegd bent. Wij hadden de optie waterfall, het was leuk om dan wat te kunnen zwemmen.
De bedden enz waren zeker ok, het eten was lekker. We hebben nog wat nieuwe vruchten leren kennen toen.

Ik weet niet hoeveel het nu is, maar ik dacht toen toch zeker 230 - 250 dollar.

Wij zijn in Bangkok vertrokken door het noorden van Thailand, je kan de trein nemen. Als je de grens oversteekt in kom je uit in Houay Xai, daar is het kantoor van de Gibbon Exp. Daarna zijn we naar het Zuiden van Laos gereisd, Luang Prabang, Vang Vieng, Vientiane, Pakse, Bolavenplateau… Zo naar Don Deth en de andere eilanden Cambodja in, naar Siem Reap, Cambodja door, eilanden Thailand en terug naar Bangkok. Ik denk dat dit de gemakkelijkste route was kwestie van grensovergangen en visa ter plaatse aanvragen.