Beste allemaal,
Ik probeer al een tijdje contact te leggen met de Gibbon Experience, geen reactie. Weet iemand of ze nog bestaan? of moet je er naar toe?
Heeft verder iemand ervaring met deze trip? Ik hoor het graag!
Beste allemaal,
Ik probeer al een tijdje contact te leggen met de Gibbon Experience, geen reactie. Weet iemand of ze nog bestaan? of moet je er naar toe?
Heeft verder iemand ervaring met deze trip? Ik hoor het graag!
Wij hebben 22 februari bij hun vastgelegd voor de Gibbon Experience in juni, dus ze bestaan zeker nog. ik had eerst een mailtje via een hotmail adres gestuurd en daar is toen ook niet op geantwoord, maar met mijn ander mailadres (van mijn werk) is het wel gelukt. Dit is hun mail-adres: info@gibbonexperience.org
Ik hoop dat het je lukt, wij verwachten er heel veel van!!!
Beste allemaal,
Eindelijk bericht van de gibbon experience. De kosten zijn 180 euro (waterfall) , behoorlijk stevig. Hebben jullie dit ook betaald? Krijg een klein beetje het gevoel opgelicht te worden en 180 euro betaal i.p.v. dollars.
Ik hoor het graag,
Bedankt!
Wij hebben idd ook 180 euro betaald, het is véél geld, dus ik hoop ook dat het dat waard is, maar dat weten we pas als we geweest zijn. Eerst ben ik ook op verschillende forums gaan zoeken en dat is de prijs ondertussen, vroeger waren ze goedkoper, maar omdat het zo populair is geworden zijn ze (ik denk) een jaar geleden duurder geworden…
Ik heb de Gibbon Experience (Waterfal !!) in januari 2010 gedaan. Als je vragen hebt, stel ze maar cheer.
Het is de volledige 180,- euro meer dan waard. dit is de meest leuke ervaring van mijn 3 maanden in Zuid-Oost Azie en ik kan het iedereen aanbevelen. Het is wel een pittige trekking door de jungle naar met name het eerste treehouse op dag één, maar de beloning (waterval) is navenant. Maar er is toch niets mooiers dan slapen in de jungle onder een sterrenhemel.
Ik ben er alleen niet van overtuigd dat dit een eco-project is waar de lokale bevolking beter van wordt. Volgens mij is daar iemand (Fransman) serieus zijn zakken aan het vullen. En het is geen local, want die krijgen nauwelijks betaald. Maarrrr ik kan niets bewijzen dus voordeel van de twijfel voor de organisatie waar verder weinig op aan te merken valt. Misschien dat anderen meer info hebben over de organisatie en waar het geld naar toe gaat.
Resumerend: doen, over een paar jaar kan dit misschien niet meer op deze wijze.
Hoi Lucky
Nou hier een paar vraagjes;
Hoe lang van te voren moet je boeken?
Kan je een beetje vertellen wat je die 3 dagen doet, hoe de dag invulling eruit ziet. En slaap je met z’n alleen in een boomhut of verdelen ze de groep? Wat moet je zeker wel en niet meenemen?
Gr Deborah
OK, ik ben geen zelfverklaard Gibbon deskundige, maar ik zal het proberen.
Overigens moet je misschien ook niet alles van te voren willen weten, nog iets aan je fantasie over laten. Je kunt nu nog stoppen met verder lezen :chin:.
Begin december 2009 heb ik een mail gestuurd en kon in het weekend van 17 januari 2010 deelnemen.
's Ochtends verzamelen in Huay Xai, Laos voor vertrek per truck naar het gebied waar de gidsen wonen. Onze groep had 9 personen. Daarna volgt een trekking van ongeveer 3 uur naar de Waterval. Na een heerlijke zwempartij loop je naar de 1e ziplijn, krijg je harnas om, instructie en zipp je de eerste boomhut binnen. Kicken!!
Na een lichte lunch ga je al ziplinend het gebied verkennen. Je slaapt met z’n allen in één boomhut op matrassen + klamboenetten met twee personen per matras. De gidsen leveren 's avonds eten af en vertrekken daarna. In de boomhut is een wc, koud water, gas en licht aanwezig. Volgende ochtend vroeg opstaan om naar het zingen van de Gibbons te luisteren, als je geluk hebt kun je ze zien. Ontbijten en daarna volgende trekking + ziplinen naar de volgende boomhut. Je gaat de hele dag door de prachtige jungle, maakt de meest mooie vluchten door de lucht… awesome. Laatste dag moet je om half vier opstaan om in het schemerdonker al zippend de boomhut te verlaten. Best wel scary om het donker in te moeten duiken, maar de beloning is een mistig oerwoud om je heen met een sterrenhemel als plafond. Dat valt niet onder woorden te brengen, zo mooi. Daarna trekking naar kitchen number 1, waarna je met de truck weer teruggebracht naar Huay Xai.
Wel meenemen: goed huneur, goede wandelschoenen. (wielren)handschoenen voor het ziplinen, daypack met handdoek, kleding, tandeborstel, etc. Je backpack kun je achterlaten in het kantoor Gibbon Exp. in Huay Xai.
Niet meenemen: Europese Veiligheidsvoorschriften. Vertrouw er maar op dat het veilig is, dat die ziplines goed gebouwd zijn, dat die boomhutten niet naar beneden storten. Laat het los. :evil:
hoi,
ik heb de gibbon gedaan vorig jaar. het was het hoogtepunt van mijn reis door azie… en zeker het geld waard, ik ga zelfs nog een keer als ik er weer in de buurt ben. heb je al op youtube gekeken… dan moet je ff kijken naar de zipline van 1 km lang!! het houdt gewoon niet op…doen doen doen!!!..als je het mij vraagt…
3 december ga ik samen met mijn vriend de Gibbon experience (waterfall)doen. Heb er echt super veel zin in!! Wat ik me af vroeg…wij willen na de Gibbon experience doorreizen naar Luang prabang. Wat is handiger ,via Luang nam tha of Huay xai? Hoe laat eindigt de laatste dag van de Gibbon experience ongeveer?
via luang nam tha lijkt me makkelijker of je moet al met de boot willen gaan vanaf houay xai. 2 dagen op de boot naar luang prabang.
Ik heb nog even een vraagje over de gibbon experience. Ik ga m 9 november doen! Dus nog maar 3 weekjes wachten! ![]()
Maarrr, zorgt de organisatie voor lakens/slaapzakken bij het slapen? Zoals ik de website interpreteer ga ik er vanuit van wel. Maar wat is jullie ervaring?
Ik heb wel een lakenzak die zowiezo mee gaat, maar als ik ook nog een slaapzak mee moet slepen…
Thnx alvast!
groetjes!
@Esther: je hoeft geen slaapzak mee te slepen. Je slaapt onder een klamboe, op een mat/matras met een soort dekbed over je heen. Je kunt ook in je lakenzak kruipen. Kan er ook geen spin bij je komen :slapen:.
Nee wel een zaklamp mee. da’s wel handig.
@ Luckyy
Thnx voor het advies! het wordt dus lakenzak: check! en hoofdlampje: check! ![]()