Referenties Gibbon experience laos

Goede dag beste reizigers,

Ik ga in april met nog 2 reisgenoten de gibbon experience doen in laos en vroeg me af of hier op dit forum mensen zijn die dit ook hebben gedaan en of ze miss advies hebben wat wel en wat niet te doen. En is die waterval optie echt zoveel zwaarder dan de kortere versie? Is het goed geregeld als je je backpack achter laat voordat je je boomhut ingaat:-) En heeft er iemand ervaring met het eten want ik ben vegetarisch en heb dit in een mail aangegeven maar er geen gehoor op gekregen. Is dit ter plaatsen goed te regelen bijvoorbeeld? Ik heb al wel het een en ander gelezen over de gibbon experience maar nog niet al mijn vragen zijn beantwoord :wink:

Nou hoor het graag.
Alvast bedankt voor de moeite.

Liefs Renee

Wij hebben vorig jaar de Gibbon experience gedaan en ik vond t geweldig!! Wij deden de waterfall en je moet wel een beetje sportief zijn want het is heet en je moet behoorlijk wat lopen. De waterval zelf hoef je t niet voor te doen want die stelt niet zo heel veel voor :wink: wel was het erg lekker dat we konden zwemmen aan t eind. Of deze zoveel zwaarder is dan de classic durf ikniet te zeggen. De 1e dag is het zwaarste. In het regenseizoen moet het nog veel zwaarder zijn en soms wordt de hele tour gecancelled.

Je backpack neem je niet mee,alleen de spullen die je nodig hebt. Dat is ook echt niet te doen!! N jongen bij ons had n tas met foto apparatuur bij van 15 kg, hij ging echt helemaal naar de klote!! Je backpack kun je gerust achterlaten bij de office of bij een shop langs de weg waar je nog stopt voor je de verharde weg afdraaid. Wij deden t laatste omdat wij vanuit de gibbon experience door gingen naar Luang namtha en anders weer terug moesten naar Huay xai.

Sent from my GT-P1000 using Wereldwijzer App

Oja wat betreft het eten. Het wordt gebracht in allemaal aparte pannetjes. Zo kun je het vlees makkelijk vermijden. Veel keuze is er niet…s’ochtends rijst,groente,kip/ei en s’middags en s’avonds hetzelfde!!! Ik ben ook vegetarisch en heb geen honger geleden :wink:

Hi sigrid
Onwijs bedankt voor je advies!
Daar heb ik wat aan. Fijn dat je het ook als leuk hebt ervaren.
Fijne avond.
Liefs Renee

Graag gedaan!! Ik hoop dat jij t ook zo gaat ervaren :wink: iedereen die ik spreek vind het ontzettend prijzig ,maar tis uiteindelijk iedere euro waard!! Veel plezier :slight_smile:

De Gibbon is zo super! 1 van onze hoogtepunten in 9 maande bakcpacken! Wij hebben niet de waterfall maar de classic gedaan. Als je meer wilt lopen, zwemmen, etc… dan de waterfall. Bij de waterval moet je niet teveel voorstellen nee…
Maar wij zijn blij dat we de classic gedaan hebben, want bij de classic blijft er dus veel meer tijd over om te zippen! En dat is echt fun! Het eten is ook super, het zijn idd aparte bakjes waar je met de groep uit kunt pakken. Dus je kunt het vlees skippen als je dat wilt. We hadden zelfs op een avond frietjes. Wij stonden er versteld van dat je in the middle of nowhere zo lekker eten krijgt. :slight_smile:
Je baggage staat wel veilig. Wij deden onze backpacks wel in een flybags incl slotjes als we de grote backpacks achter lieten.

Heel veel plezier!

Hi deef4ever,

Ook jij heel erg bedankt voor je reactie!
Heb er echt heel veel zin in.
Ik las ook dat er een douche in de hut zit maar daar zit verder niks voor toch ofzo… en kan je me een beetje vertellen hoe het zit met het toillet :slight_smile: Het is gewoon een gat maar zit er wel een deur omheen haha… Heb wel veel filmpjes gezien maar heb nergens een deur ofzo gezien wat betreft de douche en wc of moet je je als naturist opstellen voorals je je aankleed enzo :wink:
Nou mocht je hier nog op willen reageren graag zo niet toch bedankt voor je eerdere reactie :slight_smile:
Hele fijne zondag verder.
Liefs Renee

De douche en wc is helemaal top! Wij hadden de grootste en nieuwste boomhut (nummer 7). Deze was er eentje met 3 verdiepingen. Op the topfloor een soort van honeymoon voor 2 personen. De middelste verdieping een zeer grote waar je eet, slaapt (met grote en dichte muskietennetten), en lekker relaxted. Op de 1e verdieping kom je aan met zippen en daar zit ook een douche en wc achter. Helemaal afgeschermd hoor! Maar die douche is werkelijk super. Je kijkt de jungle over en je staat daar onder een fantastische hemeldouche. En toilet is zeer hygenisch! En omkleden gaat ook gewoon hoor! No worries! Boomhut 2 is ook erg mooi, maar wel iets ouder en kleiner. Deze is vooral super omdat dit uitzicht helemaal top is. Maar wij gingen s ochtends van boomhut 7 naar 2 om een kop koffie/thee gaan drinken, zodat we het geweldige uitzicht ook gezien hebben. Wij vonden 7 het leukste omdat je deze ook met meerderen deelt en daarom ook veel contacten legt en veel plezier hebt. Nog meer vragen? :slight_smile:

Hi allemaal,

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor mijn reis naar Laos deze zomer en the gibbon experience lijkt me echt fantastisch om te doen. Ik heb wel een aantal vragen.

Heeft iemand de ervaring met the gibbon experience tijdens het regen seizoen? Ik lees op andere sites nogal negatieve ervaringen. Ik ga zelf in augustus en ik vind het toch wel een unieke kans om mee te maken… maar als het echt zo vreselijk is tijdens het regen seizoen (met je knieën tot in de modder wandelen) dan moet ik er misschien maar een andere keer voor terug komen.

Ik lees ook veel dat het verstandig is om van te voren te boeken. Kan dit ook als je alleen reist of gaat het altijd per groep? Begrijp ik ook niet helemaal. En via welke site boek je dan? (deze: http://www.gibbonexperience.org/ ?) En vanuit welke plaats vertrek je naar het park? Dan kan ik proberen dat in te plannen in een reis schemaatje. En wat is de prijs anno 2012? Ik las ergens dat het ongeveer 220 euro voor 3 dagen is?

Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft! Alvast heel erg bedankt

Groetjes,
Mieke

Je kunt ook alleen boeken, je wordt vervolgens ingedeeld in een groep. Wel moet de groep uit een minimaal aantal personen bestaan, waardoor je de onzekerheid van “doorgaan” altijd houdt, zeker in de rustigere periode (=regenseizoen).

Boeken gaat via die site ja. Vooraf moet je betalen. Voor Gibbon Experience vertrek je uit Huay Xai (dorp bij de grensovergang naar/van Thailand). Daar is ook het bureau van de organisatie. Vanuit daar vertrek je op de dag van vertrek 's ochtend met een soort van jeep en is het ongeveer 2-3 uur rijden. Hoe het in het regenseizoen is, weet ik niet. Ik heb wisselende verhalen gehoord (goed te doen tot zeer blubberige zooi). Zelf was ik op het einde van het regenseizoen (november) en was 't prima weer.

Het is in ieder geval een zeer bijzondere ervaring, maar begrijp je dillema met het weer, hoewel mei wel het begin van het regenseizoen is en ook erg mee kan vallen. suc6 en veel plezier!

Wij hebben dit 2 jaar geleden gedaan en het was ontzettend leuk, je gaat van de ene berg naar de andere en zipt over de jungle.
Gewoon het ontwaken in een boomhut en dan al die dierengeluiden te horen is al een hele ervaring.

Ik zou best vooraf boeken inderdaad, meestal zit alles vol. Al valt het voor dat er af en toe mensen afhaken en heb je geluk dat je de volgende dag mee kan. Je reist in een kleine groep. Je kan je bagage gewoon achterlaten in het kantoor in Huay Xai, doe wel een slotje er op.

Wij zijn zelf in november geweest, wel warm toen.
Het klimmen kan soms zwaar zijn in de jungle, stijgen en dan die hitte. Maar al bij al is het een redelijke wandeling als je een beetje sportief aangelegd bent. Wij hadden de optie waterfall, het was leuk om dan wat te kunnen zwemmen.
De bedden enz waren zeker ok, het eten was lekker. We hebben nog wat nieuwe vruchten leren kennen toen.

Ik weet niet hoeveel het nu is, maar ik dacht toen toch zeker 230 - 250 dollar.